سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی برداشت ۱۰ هزار تن گل محمدی از ۲ هزارو ۶۰۰ هکتار گلستان‌های کاشان

مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: امسال در صورت عدم خسارت حوادث غیرمترقبه بیش از ۱۰ هزار تن گل محمدی از گلستان‌های شهرستان کاشان برداشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا مظلومی مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: شهرستان کاشان با ۲۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی رتبه اول سطح زیر کشت و تولید در استان و رتبه اول میانگین عملکرد تولید در واحد سطح گل محمدی کشور را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان با بیان این که ۵ هزار نفر باغدار گل محمدی در خصوص برداشت گل محمدی، اشتغال دارند، افزود: گل محمدی از نظر نیاز آبی محصولی کم آب‌بر است که پیش‌بینی می‌شود  امسال  در صورت عدم خسارت حوادث غیرمترقبه بیش از ۱۰ هزار تن گل محمدی از گلستان‌های شهرستان کاشان برداشت شود.

او ضمن اشاره به ویژگی‌های مهم کاشان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم و استثنایی منطقه کاشان که در دنیا بی‌نظیر است، تنوع اقلیم توپوگرافی و اختلاف ارتفاع از سطح دریا در مناطق تولید گل محمدی شهرستان کاشان است.

مظلومی ادامه داد: این ویژگی مهم علاوه بر تأثیر افزایش کیفیت اسانس و گلاب تولیدی در طول فصل تولید و برداشت گل محمدی است که برداشت آن از اواسط فروردین ماه تا اوایل مرداد ماه ادامه دارد و به طور میانگین بیش از ۵۰۰ نفر روزانه کار برداشت گل محمدی را انجام می‌دهند.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.