سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بستری‌های روزانه کرونا در کرمانشاه ۱۳۵ نفر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متوسط تعداد بستری‌های روزانه کرونا در استان را ۱۳۵ نفر اعلام کرد و گفت : در صورت ادامه این روند باید ظرف هفته‌های آینده به سمت راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی و موقت برویم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیر صعودی مبتلایان کرونا در استان گفت : متاسفانه در روز‌های اخیر، بطور متوسط ۱۳۵ نفر در مراکز درمانی استان بستری می‌شوند و این درحالی است که متوسط روزانه ترخیصی حدود ۸۰ تا ۹۰ نفر است و این امر نشان دهنده سیر افزایشی بستری‌های کروناست.

او با اشاره به شروع موج چهارم کرونا در استان، گفت : در این موج پیش بینی افزایش بستری تا حدود ۱۸۰۰ نفر شده و برای این تعداد آمادگی‌های لازم فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اگر به این تعداد بستری برسیم، یعنی حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد تخت‌های دانشگاهی استان درگیر می‌شود و در این شرایط قطعا از کیفیت خدمات رسانی حوزه درمان کاسته خواهد شد.

مرادی افزود: ظرفیت بخش درمان محدود است و اگر تعداد مبتلایان از این حد فراتر رود، ناچار باید به سمت راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی و موقت برویم، چون برخی بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان امام علی (ع) که مختص بیماران قلبی است و یا بیمارستان طالقانی که مختص مصدومان تصادفات و تروما است و بیمارستان معتضدی که مختص زنان و زایمان است را به هیچ عنوان نمی‌توانیم به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: رسیدن به پیک ۱۸۰۰ بستری پیش بینی ما است و اگر مردم همکاری کنند می‌توانیم از رسیدن به این وضعیت جلوگیری کنیم.

مرادی در کنار تامین ۱۸۰۰ تخت برای مقابله با موج چهارم کرونا گفت: برای این موج دارو‌های لازم بیماران کرونایی هم دپو شده و داروی "رمدسیویر" به مقدار کافی تامین شده است

او افزود: ما تمام تلاشمان را برای خدمات رسانی به مردم انجام خواهیم داد، اما اگر به پیک ۱۸۰۰ نفر برسیم با چالش‌های بسیاری مواجه خواهیم شد و تامین تخت‌های ICU و دستگاه‌های اکسیژن کار دشواری خواهد بود، لذا از مردم می‌خواهیم نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند.

مرادی به خستگی کادر بهداشت و درمان هم اشاره کرد و ادامه داد: نیرو‌های بخش بهداشت و درمان بیش از یک سال است با این ویروس مقابله می‌کنند و واقعا خسته شده اند و از مردم انتظار داریم فکر کارکنان این بخش‌ها هم باشند.

او افزود: در حال حاضر روزانه حدود سه هزار تست PCR و تست سریع گرفته می‌شود و نیرو‌های بخش آزمایشگاه تا ساعت ۲۳ و ۲۴ شب مشغول آزمایش بر روی تست‌ها هستند که موجب خستگی و فرسودگی آن‌ها شده است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.