سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سینما هنر قصه­ گویی با زبان تصویر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از عوامل برگزاری اولین جشنواره فیلم کوتاه ساباط یزد تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از عوامل برگزاری اولین جشنواره فیلم کوتاه ساباط یزد تقدیر کرد.

متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

هنر سینما هنر روایت و قصه گویی بوده است، روایت زندگی انسان ها، تاریخ و فرهنگ جوامع، تحول و کمال آدمی و سقوط و هبوط تمدن ها.

سینما هنر قصه­ گویی با زبان تصویر است، قصه­‌هایی از ناشناخته ­ترین سرزمین­‌ها تا اعماق تاریخ بشری، افسانه‌های کهن و راز و رمز فرهنگ‌های گوناگون بشری.

سینما هنر نمایش به زنده‌ترین وجه ممکن است، زندگی انسان‌ها با داستان‌هایی جاری و ساری در بطن فرهنگ و تاریخ. از این رو سینما گفت و گوی فرهنگ‌ها است؛ فرهنگ‌هایی که در هجوم دوران مدرن، پیامی از دل تاریخ برای آرامش و سعادت انسان سرگردان امروز روایت می‌کنند.

امروز که جهانیان شهر یزد را میرانی برای بشریت پذیرفته و ارج نهاده و فرهنگ و هنر مردمان این شهر را الگویی برای انسان‌های امروزی معرفی کرده اند و بر ما است که در شناساندن این فرهنگ دیرینه و زنده و رساندن پیام آن به انسان امروز بکوشیم؛ و اکنون خرسندم که جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد پایه گذار شناساندن فرهنگ و تاریخ مردمان یزد با زبان سینما شده است و امیدوارم فضای ایجاد شده نوید بخش گفت وگوی متعالی فرهنگ غنی ایران زمین با دنیای امروز باشد.

در آستانه برگزاری اولین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد از کلیه ایده پردازان و پایه گذاران جشنواره، عوامل اجرایی و هنرمندان و مردم خوب یزد قدردانی نموده و برای درخشش نام جشنواره ساباط یزد در سینمای کوتاه جهان از صمیم قلب ابراز امیدواری می‌کنم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.