سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت سازی جدید برای پذیرش بیماران کرونایی در ماهشهر

دبیر ستاد کرونای ماهشهر گفت: با تمهیدات شورای تامین شهرستان قرار شد مساعدت لازم جهت ظرفیت سازی جدید برای پذیرش بیماران کرونایی صورت پذیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد شنبدی دبیر ستاد کرونای شهرستان بندر ماهشهر گفت: با تمهیدات شورای تامین شهرستان قرار شد مساعدت لازم جهت ظرفیت سازی جدید برای پذیرش بیماران کرونایی صورت پذیرد، اما بایستی در نظر داشت که ظرفیت ما نامحدود نیست و تنها راه غلبه بر این بیماری عمل به توصیه‌ها تن دادن به محدودیت‌ها و رعایت اصول بهداشتی است.

او بیان داشت: با سرعت گرفتن سرایت بیماری هر روز بر تعداد بیماران کرونایی شهرستان افزوده می‌شود و نیاز است با اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل گروه ۲ و ۳ و ۴ این روند متوقف شود.

شنبدی افزود: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی بندر ماهشهر ۱۴۰ نفر است که مقرر شد تمام ظرفیت (۶۰ تخت) بیمارستان تامین اجتماعی به بیماران کرونایی اختصاص یابد و با وجود این تصمیم، به دلیل حجم سرایت ویروس کرونا در شهرستان، هر ۶۰ تخت بیمارستان تامین اجتماعی نیز تکمیل شد.

دبیر ستاد کرونای ماهشهر تصریح کرد: در پیشانی مبارزه با این بیماری منحوس، همکاران ما در بهداشت و درمان قرار دارند. عزیزانی که ۱۴ ماه متوالی لحظه‌ای استراحت و آسایش نداشته اند و اکنون با این پیک شدید عمیقا نگران خستگی، فرسایش و بیماری آنان هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: جدا از محدودیت‌هایی که از فردا اعمال می‌شود، مردم خود باید نگران سلامت خود باشند. ویروس بی رحم و به شدت در حال تاخت و تاز است و اگر مردم در خانه نمانند و قرنطینه خانگی و نکات بهداشتی را رعایت نکنند، قطعا روز‌های بسیار سخت و غمباری را تجربه خواهند کرد کما اینکه هم اکنون ۳۵ تن از بیماران در وضعیت حاد کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری هستند و این بسیار ناراحت کننده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر در ادامه بیان داشت: کودکان از مهمترین ناقلان کرونا ویروس هستند و به طور خاموش بیماری را منتقل می‌کنند؛ بنا براین باید مراقبت کرد که این عزیزان نیز در خانه بمانند و قرنطینه را رعایت کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.