سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمارستان‌ها در وحشت کرونا، مردم بی خیال ویروس مرگ

کرونای وحشی در سایه بی توجهی و بی خیالی مردم، بیمارستان‌های خراسان جنوبی را با بحران مواجه کرده است؛ گویا مردم هنوز باور ندارند اوضاع، وخیم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با وجود قرمز شدن سه شهرستان خراسان جنوبی و هشدار‌ها درباره وخامت حال بیماران، مردم همچنان در حال تردد در شهر و بازار هستند و شلوغی بازار و مغازه‌ها نشان می‌دهد هنوز برخی‌ها نگران سلامتیشان نیستند.

اوضاع در بازار اصلی بیرجند عادی است و کرکره مغازه‌ها بالاست، مردم هم در حال تردد در بازار و خرید هستند، انگار نه انگار که اوضاع بحرانی است و کادر درمانی دیگر نای کار کردن ندارند.

در شلوغی بازار به شهروندانی بر می‌خوریم که واقعا بیخیال کرونا شده اند و نمی‌دانند دود این بی توجهی، آخر به چشم خودشان می‌رود.

یکی از شهروندان بیرجندی که در حال تماشای ویترین طلا فروشی است می‌گوید: کار واجبی داشتم و مجبور شدم به بازار بیایم؛ عجب! نمی‌دانستیم خرید طلا هم شده کار واجب.

شهروند دیگری هم که با سه فرزندش در بازار پرسه می‌زد، اینچنین آمدنش را توجیه می‌کند و می‌گوید: راستش را بخواهید قصد آمدن نداشتیم اما، چون عازم مشهد هستیم گفتیم قبل از رفتن، بازار بیاییم و سوغاتی برای دوستان و آشنایان بخریم؛ راست می‌گفت، سوغات مرگ!

از یکی از کسبه بازار هم که درباره باز بودن مغازه‌ها پرسیدیم اینگونه پاسخ داد: هنوز محدودیت‌های جدید و تعطیلی بازار به ما ابلاغ نشده است، ما تابع قانون هستیم و همچون دو دوره تعطیلی گذشته برای کمک به قطع زنجیره کرونا، کرکره مغازه‌ها را پایین می‌کشیم.


بیشتر بخوانید


در ادامه سری به بازار روز خیابان غفاری و ورودی‌های شهر بیرجند نیز زدیم، در این مکان‌ها هم گویا از خلوتی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خبری نبود.

در ورودی پلیس راه بیرجند تردد خودرو‌ها همچنان در جریان بود، وقتی از راننده‌ای که از زیرکوه عازم بیرجند بود پرسیدیم مگر از قرمز شدن بیرجند خبر ندارید، پاسخ داد: بله خبر دارم وضعیت قرمز است، اما کار واجبی دارم و مجبورم اینجا بیایم؛ جاده‌ها باز بود و پلیس هم کاری به ما نداشت.

دورهمی‌ها و تردد‌های غیر ضرور بلای جان مردم شد

سه رقمی شدن مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی و پر شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، کادر درمانی را از نفس انداخته است و وحشت از کرونا در بیمارستان‌ها حاکم شده است.

عابدی متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان ولیعصر بیرجند درباره افزایش بیماران کرونایی به خبرنگار ما می‌گوید: متأسفانه هم اکنون بیماران زیادی در بیمارستان بستری هستند که به علت دورهمی‌های فامیلی به کرونا مبتلا شده اند.

او از مردم خواست دورهمی‌های خانوادگی را تعطیل کنند و در صورت بیرون رفتن، حتما ماسک بزنند و دستانشان را مرتب با آب و صابون بشویند.

عابدی در ادامه به خطرناک بودن کرونای جهش یافته برای جوانان و میانسالان اشاره می‌کند و هشدار می‌دهد: اگر پیش از این کرونا جان سالمندان را تهدید می‌کرد، الان نوع جهش یافته آن در کمین جوانان و میانسالان است و قدرت سرایت و کشندگی آن نیز بالاتر است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
جالبه در محدودیت های جدید، ورود به آرامستانها رو ممنوع نکردن، انگار کرونا فقط در جمع های خانوادگی و طبیعت گردی پرسه می زنه و در آرامستانها خبری از کرونا نیست! در آرامستان بیرجند با وجود قرمز شدن اوضاع، خبری از خلوتی و رعایت فاصله نیست
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
لعنت به کرونا
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بیچاره پرستاران که باید تاوان ندانم کاری برخی ها رو بدن، مسئولان باید جدی تر از قبل با هنجارشکنان برخورد بکنند
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
افزایش آمارها نتیجه بی تدبیری هاست، همه چیز رو رها کردن نه از سخت گیری های گذشته خبری هست و نه هم از جریمه ها
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
آخه چرا ایام عید جاده ا را باز گذاشتن تا ویروس کرونا از این استان به اون استان بره، از پلیس هم که برای جریمه خودروها خبری نبود و جلوی ماشین ها رو هم نمیگرفتند