سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کاشت سورگوم در ٩۰هکتار از اراضی سربیشه

طی سال زراعی جاری در ٩۰هکتار از اراضی سربیشه سورگوم علوفه‌ای و دانه ای کاشته می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جوادی بایگی مدیر جهادکشاورزی سربیشه گفت: کشاورزان اراضی خود را برای کشت زراعی بهاره آماده می کنند که پیش بینی می شود در این فصل کشاورزان به کشت گیاهان کم آب بر و مقاوم به شرایط اقلیمی استان روی آورند.

او افزود :سورگوم از جمله گیاهانی است که بواسطه خصوصیات فیزیولوژیک خاص و ویژه‌ای که دارد شتر گیاهان زراعی لقب گرفته و با توجه به شرایط اقلیمی و بروز خشکسالی در شهرستان، یکی از راهکار‌های غلبه بر معضلات خشکسالی استفاده از سورگوم است.

جوادی بایگی گفت : پیش بینی می‌شود طی سال زراعی جاری عملیات کاشت سورگوم علوفه‌ای در سطح ۸۰ هکتار و سورگوم دانه‌ای در سطح ۱۰ هکتار از اراضی شهرستان سربیشه انجام شود.

 مدیر جهادکشاورزی سربیشه بیان کرد : سورگوم گیاهی روزکوتاه، یکساله و از تیره غلات است که به دانه وسیعی از شرایط زیست محیطی و زراعی سازگار بوده و نسبت به سایر غلات عملکرد‌های مطلوبی را تحت شرایط نامناسب نشان می‌دهد.

او افزود: سورگوم علاوه بر داشتن توانایی در توقف رشد در اثر برخورد با دوره‌های کوتاه مدت خشکی و شروع مجدد رشد پس از رفع آن، با شرایط آب و هوایی ایران بخصوص مناطق گرم و خشک سازگار و به کم آبی مقاوم ورطوبت بیش از حد و دمای بالا را نیز بهتر از سایر غلات مخصوصا در مقایسه با ذرت تحمل می‌نماید. کاشت سورگوم آسانتر و ارزان‌تر است و برای رشد به کود و مراقبت کمتری نسبت ذرت احتیاج دارد.

جوادی بایگی گفت : این گیاه می‌تواند منبع غذایی مناسبی برای تغذیه دام و طیور در شرایط بحران باشد. علاوه بر سازگاری این گیاه با شرایط خاکی نامناسب، کشت آن در مناطقی که غلات و علوفه‌های همچون ذرت و یا جو عملکرد مناسبی ندارند می‌تواند از حجم واردات این گونه منابع غذایی بکاهد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تنها خبرگزاری هستین ک روز جمعه اینقد فعالید و خبر منتشر میکنین