سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانه‌های کلزا از رویشگاه‌ها راهی کارخانه‌ها می‌شوند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برداشت کلزا در سطح ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آغاز برداشت دانه‌های روغنی کلزا از سطح ۷۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گفت: برداشت کلزا ابتدا در مناطق جنوبی و جنوب شرق خوزستان انجام می‌شود.

او بیان اینکه عملیات برداشت این محصول به تدریج در سایر نقاط مرکزی، غرب، شرق و شمالی انجام خواهد شد، اظهار کرد: برداشت این دانه روغنی و محصول راهبردی تا نیمه دوم اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود امسال ۱۱۷ هزار تن کلزا از زمین‌های کشاورزی برداشت و به ۴۶ مرکز خرید منتقل شود.

نوروزی افزایش سطح زیرکشت این محصول در خوزستان نسبت به سال زراعی قبل را ۵۰ درصد عنوان کرد و بیان داشت: پیش بینی می‌شود تولید از این سطح زیر کشت تا ۷۰ درصد رشد داشته باشد، البته امسال برای نخستین بار سطح کشت قراردادی کلزا در استان به ۲۶ هزار هکتار رسید و ۲ کارخانه روغن کشی محصول را به صورت نقدی و با نرخ تضمینی هر کیلوگرم ۱۱۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌کنند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.