سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور اوکراین از مرز دیدار می‌کند

ولادیمیر زلنسکی در پی تنش‌ها بین ارتش اوکراین و جدایی طلبان قصد دارد از مرز و سربازانش دیدار کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با افزایش تنش‌ها از سربازانش و مرز دیدار می‌کند.

زلنسکی اعلام کرد: "من می خواهم در زمان سختی در "دونباس" با سربازانمان باشم.  اوکراین به صلح احتیاج دارد و برای این کار همه تلاش خواهیم کرد".

درگیری‌ها بین ارتش اوکراین و جدایی طلبان در هفته های اخیر شدت گرفته است و نگرانی‌ها از تشدید درگیری طولانی مدت بر سر منطقه "دونباس" را افزایش داده است.

اوکراین هفته گذشته نیز روسیه را به جمع آوری هزاران نفر از پرسنل نظامی در مرزهای شمالی و شرقی خود و همچنین در شبه جزیره کریمه متهم کرد. متحدان غربی کی‌یف با صدور بیانیه هایی به روسیه درباره اقدامات بعدی و ارائه توضیحات در مورد نیروهایش هشدار دادند.

کرملین نیز  تحرکات نیروهای خود را انکار نکرد و گفت:  مسکو کسی را تهدید نمی‌کند.

مسکو و کی‌یف سال‌هاست که بر سر مسائل مختلف باهم اختلاف نظر دارند، ولی در روز‌های اخیر با بالا گرفتن درگیری میان جدایی‌طلبان و دولت اوکراین آتش این اختلافات نیز شعله‌ور شده است و غرب مسکو را عامل این تنش می‌داند. تنش‌ها در منطقه "دونباس" این روز‌ها به شکل نگران‌کننده‌ای افزایش داشته است و ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین طی یک مکالمه تلفنی با دبیرکل ناتو «ینس استولتنبرگ» گفته بود که تنها با ورود اوکراین به ناتو می‌توان به درگیری در دونباس خاتمه داد.

در اوایل ماه جاری ، بایدن در اولین تماس خود با زلنسکی بر حمایت واشنگتن  از اوکراین تاکید کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.