سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار شهرستان زرند:

سرمازدگی ۱۶ هزار میلیارد ریال به باغات پسته زرند خسارت زد

فرماندار شهرستان زرند گفت: سرمازدگی طی ۳ شب گذشته حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال خسارت به باغ های پسته شهرستان زرند وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی صادق زاده ،فرماندار شهرستان زرند گفت: در شهرستان زرند بالغ بر ۳۷ هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که براثر سرمای بهاره در ۱۶ فروردین که دمای هوای شهرستان زرند به منفی ۵ درجه رسید ۳۰ هزار هکتار باغ پسته بین ۲۰ تا ۱۰۰ در صد خسارت دید.

او بیان داشت: در برآورد اولیه کارشناسان کشاورزی جمع خسارات وارده به ۱۶ هزار میلیارد ریال می رسد و شدت سرما به گونه‌ای بود که محصول سال آینده را نیز تحت تاثیر قرار داده و گزارش‌ها حاکی از شوک بزرگ در بخش کشاورزی و خسارات سنگین به کشاورزان است.

صادق زاده افزود: از مرکز استان و کشور می خواهیم برای کمک به کشاورزان اقدام کنند زیرا تحریم ها هزینه های کود و آبیاری را برای کشاورزان افزایش داده و بیمه پاسخگوی این همه خسارت نیست.

جواد احمدزاده، معاون بیمه کشاورزی استان کرمان هم گفت: ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ های پسته زرند تحت پوشش بیمه هستند که پس از بررسی و ارزیابی  با تامین اعتبار مطابق با قرارداد‌های بیمه شده خسارت پرداخت می شود.

او تصریح کرد: کشاورزان و دامداران نسبت به بیمه مزارع و باغ های کشاورزی و دام‌های خود اقدام کنند تا در هنگام بروز چنین حوادثی کمتر متضرر شوند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.