سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرملین: روسیه برای سناریو‌های بدترِ ناشی از سیاست‌های خصمانه آمریکا آمادگی دارد

سخنگوی کرملین اعلام کرد که روسیه به علت سیاست‌های خصمانه آمریکا که قابل پیش بینی نیست، برای سناریو‌های بدتری باید آماده شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین)، امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که روسیه به کسی اجازه تهدید یا تحمیل دستورات از جمله ایالات متحده را نمی‌دهد.

او در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: روسیه برای بدترین سناریو‌ها در رابطه با توسعه روابط با ایالات متحده آمادگی دارد.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا روسیه سناریو‌های جدید تحریم را بررسی می‌کند و آماده مقاومت در برابر محدودیت‌ها و تحریم‌های جدید است، گفت: همانطور که می‌بینید خصومت و غیرقابل پیش بینی بودن اقدامات طرف آمریکایی به طور کلی ما را ملزم می‌کند تا برای بدترین سناریو‌ها آماده شویم.

سخنگوی کرملین افزود: وقتی شما به اندازه کافی محور‌های تهاجمی و غیرقابل پیش بینی داشته باشید، به طور طبیعی تمام مدت در حالت آمادگی هستید. اما به طور کلی، سوالاتی که درباره روابط روسیه و آمریکا می‌پرسید بسیار بیشتر از اندازه این روابط است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش از این گفته بود: آمریکا رویکرد احمقانه‌ای در برابر مسکو در پیش گرفته است و ما به هر نوع تحریمی که علیه روسیه اعمال شود، پاسخ خواهیم داد.

او افزود: مسکو به هر اقدام غیردوستانه واشنگتن پاسخ خواهد داد. آمریکا و متحدانش شرکای قابل اعتمادی نیست. اظهارات واشنگتن در مورد ایجاد روابط با مسکو غیرقابل قبول است و ما انتظار داریم اقدامات مشخصی از سوی آن‌ها انجام شود.

وزارت امور خارجه روسیه پس از اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه هزینه مداخله در انتخابات آمریکا را خواهد پرداخت، سفیر خود را در ۱۷ مارس برای گفتگو و بررسی چشم انداز روابط با آمریکا فراخواند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.