سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوء استفاده دشمن از فضای مجازی برای کاهش حضور مردم در انتخابات

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به سوء استفاده دشمن از فضای مجازی برای کاهش حضور در انتخابات از رسانه‌ها خواست شور انتخاباتی را رقم بزنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در دومین جلسته ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان با بیان اینکه دشمن از فضای مجازی برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات استفاده می‌کند، گفت: ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و دشمنان سعی کرده اند همه انتخابات‌ها را تحت الشعاع قرار دهند.

وی افزود: صداوسیما، رسانه‌ها و ریش سفیدان استان برای مقابله با تهاجم گسترده دشمنان، شور انتخاباتی را رقم بزنند.

به گفته رئیس کل دادگستری استان قزوین، اجرای انتخابات با حضور حداکثری مردم در پرتو قانون و بدون تخریب دیگر نامزدها، مورد توجه مسئولان نظام است.

انتخابات، نماد مشارکت سیاسی کشور‌ها

قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه انتخابات نماد مشارکت سیاسی کشورهاست، گفت: دستگاه قضایی بر اساس رسالت ذاتی خود، برای حفظ سلامت و امنیت انتخابات اقدام می‌کند.

وی افزود: انتخابات فرصت است، اما دشمنان نظام در هر دوره تلاش می‌کنند، این فرصت را به تهدید تبدیل کنند و با ایجاد التهاب‌های اجتماعی سعی می‌کند از مشارکت مردم بکاهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین خاطرنشان کرد: با پیشگیری از وقوع جرم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور تلاش می‌کنیم.

قاسمی با تأکید بر اینکه نامزد‌های انتخابات باید از تخریب دیگر نامزد‌ها پرهیز کنند و صرفاً به تشریح برنامه هایشان بپردازند، تصریح کرد: هر جرم انتخاباتی که در فضای حقیقی اتفاق بیفتد، فرقی با فضای مجازی ندارد و قابل پیگیری است و در این زمینه از ظرفیت ضابطان قضایی استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به وضعیت کرونا به نظر می‌رسد بیشترین تبلیغات انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در فضای مجاری انجام شود و کارگروهی در این زمینه در استان تشکیل شده است و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی را رصد می‌کنند.

نظارت ۳۰ هزار نفر بر انتخابات

حبیبی، رئیس ستاد انتخابات استان قزوین نیز در این نشست گفت: قریب ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار نیروی انسانی وظیفه نظارت، اجرا و امنیت انتخابات را بر عهده دارند.

وی افزود: هینت نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها تا ۲۲ فروردین نتایج بررسی صلاحیت کاندیدا‌های شورا‌ها را اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.