سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت روزانه کلینیک طب سنتی مرکز دیابت یزد

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد از فعالیت روزانه کلینیک طب سنتی مرکز دیابت یزد برای بیماران دیابتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آقایی مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با بیان اینکه اکثر افراد دیابتی به طب سنتی علاقه داشته و حداقل یکبار برای درمان با طب سنتی مراجعه کرده‌اند، گفت: هرچند آمار و درصد مشخصی نداریم، ولی شواهد حاکی از مراجعه به محله‌ای غیرمجاز طب سنتی و مشاوره گرفتن از افراد بی‌دانش و یا کم‌دانش و گاهی شیادانی در این مسیر است.

اوداد:  به‌منظور استفاده مردم از طب سنتی در کنار طب نوین و استفاده از منابع معتبر و متخصصین اصلی این رشته این کلینیک اقدام به راه‌اندازی بخش طب سنتی با همراهی متخصصان طب سنتی کرده است.

آقایی افزود: بیماران دیابتی این نکته را مدنظر قرار دهند که طب سنتی همانند ورزش و تغذیه سالم در کنار طب نوین اثرگذار است و استفاده تنها از طب سنتی یا مراجعه به مراکز غیر معتبر عوارض زیادی دارد.

او اضافه کرد: در این کلینیک خدماتی شامل ویزیت بیماران دیابتی در تغذیه و طب سنتی، تجویز دارو‌های گیاهی در کنار درمان دارو‌های دیابتی ارائه می‌شود.

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد ادامه داد: همچنین در این کلینیک کلاس‌های آموزشی سبک زندگی سالم، تغذیه سالم و زندگی سالم با دیابت برگزار می‌شود.

آقایی تصریح کرد: طبق امار، صد هزار نفر در استان یزد به دیابت مبتلا هستند.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.