سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موج چهارم به نام کرونای انگلیسی

کرونای انگلیسی ویروس غالب در موج چهارم کرونا در کشور است.

دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه پیک چهارم کرونا در کشور حدود ۱۰ روز پیش شروع‌شده به‌طوری‌که نزدیک به ۴۰۰ شهرستان از ۴۶۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز یا نارنجی دارند، گفت:مردم باید بدانند که پیک چهارم کرونا با پیک‌های دیگر تفاوت بارزی داشته و کرونای انگلیسی ویروس غالب در این موج کشور است.

او افزود:این ویروس جهش‌یافته انگلیسی تمایل داشته با سرعت بسیار زیاد منتقل شده و سنین پایین و اغلب افرادی که بدون فاکتور‌ها و بیماری‌های زمینه‌ای و سن بالا را درگیر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: متأسفانه میزان بستری و مرگ‌ومیر کرونای انگلیسی نسبت به سوش قبلی بسیار بالاتر است.

او با بیان اینکه حداقل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید ۹۰ درصد باشد تا موثر واقع شود، افزود: قبل از سال جدید که در کل کشور میانگین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا ۵۲ درصد کاهش پیداکرده بود در مازندران حدود ۵۶ درصد بود.

دکتر جلالی گفت: سرعت فزاینده بیماران سرپایی و بستری را در استان داشته  اما هنوز به زمان مرگ‌ومیر نرسیدیم، ولی قطعا در یک یا دو هفته آینده این افزایش‌ها خود را نشان دهد.

او افزود: در مازندران هم تقریباً اکثر شهر‌ها قرمز و نارنجی هستند و مسلما در چند روز آینده شهر‌های نارنجی به قرمز تبدیل خواهند شد.

دکتر جلالی گفت:استفاده از ماسک و ماسک‌های دوبل، دوگانه پارچه‌ای و سه لایه‌های جراحی، دوری از تجمعات و تهویه مناسب می‌تواند موثرتر از قبل باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود:اگر این رعایت‌ها انجام گیرد امیدواریم در ۲ هفته آینده رو به کاهش باشیم در غیر این صورت وضعیت خیلی بحرانی است و نگران این خواهیم بود که بیمارستان‌های، تخت‌ها و پرستار‌های ما توانایی پاسخگویی نداشته باشند.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.