سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود زودهنگام دام عشایر، مراتع را نابود می‌کند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: نیرو‌های منابع طبیعی استان از کوچ پیش از موعد عشایر جلوگیری می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به زمان ورود عشایر از ۲۵ اردیبهشت‌ماه به استان اظهار داشت: نیرو‌های منابع طبیعی از کوچ پیش از موعد عشایر جلوگیری می‌کنند.

او افزود: سال ۱۴۰۰ با توجه به کم‌آبی و خشکسالی در خوزستان متاسفانه شاهد کوچ زود هنگام عشایر به استان هستیم که این موضوع سبب آسیب به مراتع خواهد شد.


بیشتر بخوانید


صالحی اضافه کرد: کوچ سنتی عشایر به کوچ ماشینی و آن‌هم زود هنگام تبدیل شده که این خود باعث ورود زودتر از موعد دام به مراتع شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر با توجه به بارش‌های اخیر پوشش گیاهی مراتع در حال جوانه زدن است و ورود زودهنگام دام باعث نابودی پوشش گیاهی مرتع خواهد شد.

صالحی گفت: هم‌اکنون پنج هزار اطلاعیه در خصوص جلوگیری از کوچ زودهنگام تهیه شده و در اختیار دامداران و عشایر قرار گرفته و به کلیه دامداران از طریق پیامک تاریخ ورود و خروج به مرتع اطلاع‌رسانی شده است.

او افزود: به منظور جلوگیری از تخریب و چرای زودرس در مراتع توسط عشایر، هفت ایستگاه کنترل و مدیریت کوچ در گلوگاه‌های ورودی استان ایجاد شده تا از کوچ پیش از موعد به مراتع جلوگیری شود.

صالحی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون عده‌ای وارد شده و تخلف کرده‌اند، اما نیرو‌های منابع‌طبیعی این افراد را بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.