سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیئت آمریکایی در وین در جریان نشست‌های طرف‌های برجام با هیئت ایرانی قرار گرفت

منابع خبری اعلام کردند اطلاعاتی از نشست‌های طرف‌های برجام با هیئت ایرانی، در اختیار هیئت آمریکایی مستقر در وین قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز امروز (چهارشنبه) در گزارشی اعلام کرد چند دیپلمات اطلاعاتی از جلسات توافق برجام در اختیار هیئت آمریکایی مستقر در وین قرار دادند.

یک منبع آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در این باره اعلام کرد: «این دیپلمات‌ها اطلاعاتی از جلسات توافق برجام با هدف بازگرداندن ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای در اختیار هیئت آمریکایی قرار دادند.»

روز گذشته نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

مقام‌های ایرانی هرگونه رایزنی مستقیم و غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد می‌کنند و می‌گویند «پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.»

خبرگزاری رویترز پیش از این اعلام کرد منابع دیپلماتیک از به تعویق افتادن مذاکرات میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر سر افزایش غنی‌سازی اورانیوم خبر دادند.

به‌تازگی «کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان، از حمایت تمام طرف‌های برجام از بازگشت آمریکا به توافق برجام خبر داد و بر لزوم رفع تحریم‌های این کشور علیه ایران تاکید کرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین نیز در پیامی اعلام کرد کارگروه‌های مربوط به لغو تحریم‌ها و بازگشت ایران به تعهدات برجامی، کار خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.