سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا محدودیت های کرونایی در اصناف به طور کامل رعایت نمی‌شود؟

دبیر کل اتاق اصناف ایران در خصوص چرایی رعایت نشدن کامل محدودیت های کرونایی در صنوف مختلف و مشکلات این بخش توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبایی، دبیرکل اتاق اصناف ایران در برنامه تیتر امشب در خصوص محدودیت های کرونایی در بخش اصناف و دلایل کاهش عمل به شیوه نامه های بهداشتی در صنوف مختلف تصریح کرد: نقش اصناف در امکان گسترش کرونا ۱۵ درصد است و نقش سایر بخش ها از جمله حمل و نقل عمومی، مترو، اتوبوسرانی و... بیشتر از اصناف است.

او افزود: طبق آمار اعلام شده از سوی قرارگاه ستاد ملی مبارزه به کرونا، طی ماه های گذشته صنوف مختلف بیش از ۸۵ درصد  دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده اند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران در خصوص دلایل کاهش حساسیت های اصناف در رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: یک دلیل این است که اصناف هم جزو جامعه هستند و در این مدت شاهد کاهش حساسیت ها در کل جامعه بوده ایم.

او افزود: همچنین بیش از ۷۰ درصد از واحدهای صنفی اجاره ای هستند و صاحبان آنها در صورت تعطیلی، دچار مشکلات عدیده ای می شوند.

مجتبایی تصریح کرد: ابزار اتاق اصناف  برای الزام به رعایت دستورالعمل های بهداشتی،  اطلاع رسانی،  بازرسی از صنوف و پلمب واحدهای متخلف است که این اقدامات صورت گرفته است.

او افزود: خیلی از اصناف می گویند که کارمندان در صورت تعطیلی حقوق می گیرند اما صنوف این طور نیستند و در صورت تعطیلی درآمدی ندارند، در حالی که چک دارند و مالیات و عوارض باید پرداخت کنند.

این مقام مسئول نبود حمایت های دولتی و مشکلات اقتصادی صنوف را  دلیل اصلی کاهش عمل به دستورات بهداشتی مقابله با کرونا در حوزه اصناف عنوان کرد و افزود: از آبان تا اسفند  ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به صنوف مختلف خسارت وارد شد.

دبیر کل اتاق اصناف ایران بیان کرد: علت اعتراض اصناف، تفاوت در رفتارها و برخوردها در رعایت شیوه نامه های بهداشتی است به طور مثال شاهد هستیم در این شرایط کرونایی بخش حمل و نقل عمومی فعال است و آزمون هایی چون آزمون وکالت برگزار می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امید
۱۳:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
فقط پاساژها و بازارهای رسمی و سنتی تعطیل شدند. ولی متاسفانه اکثر مغازه های محلات کاملا باز هست و فقط کمی کرکره پایینه.