سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه مشترک بغداد و واشنگتن: بر عزم خود بر ادامه همکاری امنیتی دوجانبه تأکید می‌کنیم

آمریکا و عراق در بیانیه‌ای مشترک بر ادامه همکاری‌ها و هماهنگی‌های امنیتی دوجانبه تأکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، آمریکا و عراق در بیانیه‌ای مشترک در پایان سومین دور از مذاکراتشان، بر ادامه همکاری‌ها و هماهنگی‌های امنیتی بین دو کشور تأکید کردند.

در بیانیه مشترک آمریکا و عراق آمده است: واشنگتن و بغداد بر عزم خود بر ادامه هماهنگی و همکاری امنیتی دوجانبه تأکید می‌کنند. نیرو‌های آمریکایی در عراق با دعوت دولت به منظور پشتیبانی از نیرو‌های امنیتی در جنگ با داعش حضور دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: وظیفه نیرو‌های آمریکایی و نیرو‌های ائتلاف بین المللی اکنون به مأموریت آموزش و مشاوره منتقل شده است. دولت عراق بر پایبندی خود بر محافظت از پرسنل نیرو‌های ائتلاف و مراکز دیپلماتیک تأکید می‌کند.

در بیانیه مشترک آمریکا و عراق همچنین بر اهمیت روابط دوجانبه قوی به شکلی که به نفع دو ملت آمریکا و عراق باشد، تأکید شد. در این بیانیه آمده است: واشنگتن بار دیگر بر احترام خود بر حاکمیت عراق و یکپارچگی آن تأکید می‌کند. از تلاش‌هایی که عراق برای اصلاح بخش انرژی برمی دارد، حمایت می‌کند.

گفتنی است ساعاتی پیش آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در دیدار مجازی با وزیر خارجه عراق گفته بود: نشست امروز ما تأکیدی بر روابط مشارکتی میان عراق و آمریکا قلمداد می‌شود. او در ادامه افزوده بود: دولت عراق از طریق شیوه دولتی خود، به تحکیم اصول قانون اساسی پرداخته است. دولت عراق به دنبال ان است تا پایه‌های دموکراسی را بنا بگذارد.

آنتونی بلینکن در ادامه سخنان خود تصریح کرد: روابط میان دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان شاهد تحولی در جهت حل مشکلات برجسته بوده است.

بلینکن همچنین گفت: عراق شاهد نوعی گشودگی در روابط خود با کشور‌های عربی و کشور‌های همسایه مسلمان خود از یکسو و نیز در سطح بین المللی از سوی دیگر بوده است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: سفر اخیر پاپ به عراق نشان می‌دهد عراق امروز دروازه‌ای منطقه‌ای و بین المللی برای گسترش صلح به حساب می‌آید.

وزیر خارجه عراق نیز در این نشست گفته بود: ما به دنبال ادامه مذاکرات راهبردی میان دو کشور در دور‌های بعدی هستیم. ما در مذاکرات امروز مان امید داریم تا به تفاهم‌ها و توافق‌های مشترکی برای همه بخش‌های همکاری برسیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.