سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

۶۵ درصد جمعیت کشور زیرپوشش بیمه سلامت هستند

ناصحی گفت: در حال حاضر ۴۲ میلیون نفر معادل ۶۵ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان گفت: استان کردستان در بحث دفترچه بیمه سلامت و نسخه الکترونیک رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است که این نیز ناشی از هماهنگی مناسب دانشگاه علوم پزشکی با بیمه سلامت استان است.

او افزود: در حال حاضر ۴۲ میلیون نفر یعنی چیزی معادل ۶۵ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

ناصحی بیان کرد: طرح پزشک خانواده (نظام ارجاع شهری) امسال برای نخستین‌بار در کشور بصورت آزمایشی در چهار استان کردستان، کرمان، یزد و کهکیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

او افزود: افراد می‌توانند از پزشک خانواده خدماتی شامل پیشگیری، اقدامات درمانی سرپایی، تجویزدارو‌های لازم، آزمایش‌های تشخیصی، ارجاع به متخصص دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در بحث بیماری کرونا نیز ۹۰ درصد بستری‌شدگانی که زیرپوشش بیمه سلامت بودند را زیرپوشش درمانی قرار داده و در این حوزه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده که سهم کردستان از این رقم حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

او با ذکر اینکه خدمات‌دهی به روستائیان به صورت ویژه دنبال می‌شود، ادامه داد: با توجه به پوشش بیمه سلامت ۹۰ درصد بستری‌ها و ۷۰ درصد سرپایی‌ها را پوشش داده‌ایم.

ناصحی با بیان اینکه در بحث نسخه الکترونیکی پوشش صددرصد شده است، تأکید کرد: این مهم باعث ارائه خدمت، توزیع منابع و مبارزه با قاچاق کالا تأثیرگذار است.

اوبه وضعیت اجرای طرح نسخه الکترونیک در کشور نیز اشاره کرد و افزود: از نظر استقرار و اتصال در حد ۹۵ درصد قرار داریم، اما در بحث صدور نسخه الکترونیکی ۵۹ نسخ در حال حاضر در کشور به صورت الکترونیکی صادر می‌شوند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.