سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلمب ۹۹ واحد صنفی متخلف در استان همدان

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان از پلمب ۹۹ واحد صنفی متخلف در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر منوچهر کرمی, معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۹۹ واحد صنفی و خدماتی استان با اجرای طرح سلامت نوروزی (۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰) و به دلیل تخلف بهداشتی، شناسایی و پلمب شدند.

او افزود: طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و طی چهار مرحله تا ۱۵ فروردین ماه جاری اجرا شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: با اجرای این طرح روزانه ۶۲ تیم نظارتی با ۱۲۶ نیروی ناظر و بازرس در مجموع هشت هزار و ۳۵۵ نفرساعت کار بازرسی و نظارت بر فعالیت واحد‌های خدماتی و صنفی در استان همدان را انجام دادند.

کرمی بیان کرد:دراین طرح ۱۳ هزار و ۴۵۸ مورد بازرسی از صنوف مختلف انجام و ۶۸۹ واحد متخلف به مرجع قضایی معرفی شدند.

او ادامه داد: تیم‌های بهداشتی این طرح همچنین اقدام به ۳۲۱ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی، ۶ هزار و ۸۳ مورد سنجش کُلر آزاد آب آشامیدنی را انجام دادند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان, همچنین ۱۷۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی و ۲۷ مورد نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی نیز با اجرای این طرح در استان همدان انجام شد.

کرمی گفت: ۱۴ تن و ۸۹۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در طول مدت اجرای این طرح در استان کشف و معدوم شد.

او گفت:همچنین چهار هزار و ۲۲۷ کیلوگرم شیرینی، نان و آجیل فاسد، سه هزار و ۱۲۵ کیلوگرم مواد پروتیئنی و گوشتی فاسد، چهار هزار و ۴۸۳ کیلوگرم کمپوت و نوشابه و ۳۹۴ کیلوگرم طعم دهنده‌ها و رنگ‌های فاسد نیز کشف و معدوم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان  یاد آور شد:سامانه ۱۹۰ آماده رسیدگی به شکایات شهروندان در حوزه سلامت و تخلفات بهداشتی است که در طول اجرای طرح طرح سلامت نوروزی ۲۹۷ مورد شکایت از طریق این سامانه ثبت و پیگیری شده است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.