سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایش و دیده بانی ملخ صحرایی در سیستان وبلوچستان به مرز ۴ میلیون و ٢۵٠ هزار هکتار رسید

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت:تاکنون کار پایش و دیده بانی ملخ صحرایی مهاجر در ١٨ شهرستان جنوبی استان در سطح ۴ میلیون و ٢۵٠ هزار هکتار انجام شده و روند کار با جدیت بیشتر در حال انجام است.

غلام حسین تیموری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: طبق پیش بینی های فائو و کارشناسان سازمان حفظ نباتات کشور در نیمه اول فروردین  امسال  دستجات ملخ صحرایی از کشور عربستان وارد استان‌های بوشهر و خوزستان شد و این امر سبب شد تا پایش و دیده بانی این آفت خطرناک بین المللی در مناطق جنوبی استان با شدت بیشتری دنبال گردد.

غلام حسین تیموری اظهار داشت تاکنون کار پایش و دیده بانی ملخ صحرایی مهاجر در ١٨ شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان در سطح ۴ میلیون و ٢۵٠ هزار هکتار انجام شده و روند کار با جدیت بیشتر در حال انجام است.

او بیان کرد با توجه به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی و کم شدن سبزینه مراتع، مزارع و باغات بشدت در معرض خطر می‌باشند.

مدیر حفظ نباتات از همه مردم، کشاورزان، دامداران و دریانوردان خواست به محض مشاهده دستجات ملخ، مراتب را سریعا به مراکز جهاد کشاورزی دهستان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و سازمان جهاد کشاورزی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.