سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار هفت ایستگاه کنترل کوچ در چهارمحال و بختیاری

هفت ایستگاه کنترل و مدیریت کوچ در گلوگاه‌های ورودی چهارمحال و بختیاری مستقر شده است تا از کوچ پیش از موعد به مراتع جلوگیری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی مدیر کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: هفت ایستگاه کنترل و مدیریت کوچ در گلوگاه‌های ورودی استان مستقر شده است تا از کوچ پیش از موعد به مراتع جلوگیری شود.

او افزود: کوچ سنتی عشایر به کوچ ماشینی تبدیل شده که این خود باعث ورود زودتر از موعد دام به مراتع شده است.


بیشتر بخوانید


صالحی اضافه کرد: زمان ورود عشایر از ۲۵ اردیبهشت به مراتع چهارمحال و بختیاری است و نیرو‌های منابع طبیعی استان به منظور جلوگیری از تخریب و چرای زودرس در مراتع از کوچ پیش از موعد عشایر جلوگیری می‌کنند.

او ادامه داد: آغازکوچ زود هنگام عشایر به مراتع چهارمحال و بختیاری سبب آسیب به مراتع خواهد شد.

صالحی گفت: هم‌اکنون پنج هزار اطلاعیه در خصوص جلوگیری از کوچ زودهنگام تهیه شده و در اختیار دامداران و عشایر قرار گرفته و به کلیه دامداران از طریق پیامک تاریخ ورود و خروج به مرتع اطلاع‌رسانی شده است.

او افزود: تاکنون تعدادی از عشایر وارد استان شده که نیرو‌های منابع‌طبیعی این افراد را بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

صالحی اضافه کرد: در حال حاضر پوشش گیاهی مراتع در حال جوانه زدن است و ورود زودهنگام دام باعث نابودی پوشش گیاهی مرتع می‌شود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.