سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۲۷۰ میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری کرمانشاه

در یک سال گذشته بر اثر شیوع کرونا ۲۷۰ میلیارد تومان به گردشگری استان کرمانشاه خسارت وارده شده و بیش از هزار نفر نیز در این حوزه بیکار شده اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت:  ۹۰ میلیارد تومان آن مربوط به تاسیاست گردشگری، هتل ها، اقامت‌های بوم گردی و رستوران‌های بین راهی بوده، ۵ میلیارد تومان در حوزه صنایع دستی و ۲ میلیارد تومان خسارت نیز در حوزه میراث فرهنگی و فروش بلیط اماکن تاریخی بوده است.

صابر افزود: همچنین در این مدت ۱۷۳ میلیارد تومان به حوزه‌های وابسته به گردشگری از جمله حمل و نقل خسارت وارد شده است.

او بیان کرد: در یک سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا هزار و ۱۷۶ نفر نیز در حوزه گردشگری بیکار شدند که امیدواریم امسال با کاهش شیوع کرونا این افراد مجدد مشغول به کار شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار داشت: برای حمایت از تاسیسات گردشگری امهال وام‌ها تا پایان سال ۹۹ انجام شد، همچنین ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی با سود ۱۲ درصد به واحد‌های آسیب دیده در سامانه درخواست وام ثبت شده که از این میزان تا کنون ۸ میلیارد تومان پرداخت شده است و بقیه تسهیلات نیز به زودی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است در استان کرمانشاه ۲۷ هتل، چهار هتل آپارتمان، ۱۹ مهمانپذیر، ۲۷ واحد پذیرایی بین‌راهی، ۹۲ خانه مسافر، ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی و ۷۸ دفتر خدمات مسافرتی فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.