سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویکرد جهانی برای آموزش در دوران همه‌گیری کرونا چیست؟

یونسکو در یک گردهمایی، چگونگی فعالیت های آموزشی در دوران همه گیری کرونا را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونسکو، یک سال پس از شیوع پاندمی کووید ۱۹، ۸۵ تن از وزرای آموزش وپرورش کشور‌های مختلف اقدامات خود را برای باز نگه داشتن مدارس، رسیدگی به آسیب‌های یادگیری و سازگاری سیستم‌های آموزشی خود در رویدادی که توسط یونسکو در مارس ۲۰۲۱ برگزار شد، برجسته کردند.

نزدیک به نیمی از دانش آموزان جهان همچنان تحت تاثیر شرایط، با تعطیلی جزئی یا کامل مدارس مواجه هستند و بیش از ۱۰۰ میلیون کودک در نتیجه این همه گیری به زیر سطح مهارت کافی در خواندن رسیدند.

در حالی که مراقبت از معلمان در بازگشایی ایمن مدارس مهم است، مطالعه انجام شده توسط یونسکو نشان می‌دهد که فقط ۱۷ کشور از ۱۴۹ کشور برای فاز نخست واکسیناسیون، معلمان را در اولویت قرار دادند؛ ۲۰ کشور هم معلمان را در فاز دوم واکسیناسیون در اولویت قرار دادند و ۵۶ کشور هم هیچ اولویتی برای برای واکسیناسیون معلمان در سطح بین المللی انجام ندادند.

طی سه جلسه موازی کنفرانس پشتیبانی قوی‌تر برای محافظت و آموزش معلمان مورد توجه قرار گرفت؛ در اولین میزگرد درباره باز نگه داشتن مدارس و حمایت از معلمان، وزرا بر لزوم مقاومت و انعطاف پذیری مدارس تأکید کردند.

آن‌ها اقدامات لازم برای پیشگیری و کنترل را شامل آزمایش در مدارس، برنامه‌های واکسیناسیون معلمان، سرمایه گذاری در بهداشت روان و اهمیت مشارکت قوی‌تر با وزارت بهداشت را تبیین کردند.

در میزگرد دوم در زمینه کاهش افت تحصیلی و میزان یادگیری، وزرا بر تمرکز بر عدالت، دو چندان شدن سرمایه‌گذاری در آموزش‌های درمانی، تقویت خدمات اجتماعی، اولویت بندی برای کودکان و فرمول‌های بودجه برای رسیدن به اهداف توجه داشتند.

در سومین میزگرد با محوریت تحول دیجیتال و آینده آموزش، وزیران اهمیت آموزش معلمان و توسعه حرفه‌ای را برجسته کردند همچنین مشارکت دولتی، خصوصی و مشارکت اجتماعی برای ارتقای مهارت‌های قرن بیست و یکم و اشتغال جوانان مورد توجه قرار گرفت.

تدروس آدانوم مدیرکل سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که بدون دسترسی جهانی به خدمات آموزشی و بهداشتی، نابرابری‌های ایجاد شده در دوران همه گیری همچنان در حال رشد هستند.

سازمان بهداشت جهانی نقش اصلی مدارس در حفاظت از سلامتی و تندرستی دانش آموزان را تصدیق می‌کند.

برای حمایت از استراتژی‌های ملی، یونسکو، یونیسف و بانک جهانی مأموریت مشترک "Recovering Education ۲۰۲۱" را با تمرکز بر سه اولویت اعلام کردند: اطمینان از بازگشت همه کودکان و جوانان به مدرسه و دریافت پشتیبانی همه جانبه از جمله بهداشت، تغذیه و حمایت روانی - اجتماعی، تسریع در یادگیری و از بین بردن شکاف یادگیری دیجیتال و آماده سازی و توانمند سازی همه معلمان از امکانات موجود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.