سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۲۰ کلاس درس در استان یزد احداث می‌شود

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد گفت: در حال حاضر احداث ۷۲۰ کلاس درس در قالب ۱۵۸ پروژه نوسازی در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جواد ذاکر، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به اینکه اکنون ۷۲۰ کلاس درس در استان در حال احداث است، گفت: استان یزد همواره به بحث علم و دانش شهرت داشته و این امر ناشی از توجه خاص مردم استان به علم و فرهنگ است.

او افزود: ساخت فضا‌های آموزشی از سالیان دور از اولویت‌های خیرین استان بوده و وجود فضا‌های آموزشی با قدمت ۱۰۰ ساله در استان مبین این امر است.

ذاکر ادامه داد: سرانه آموزشی استان نیز هشت و ۴۵ درصد است که رقم مطلوبی بوده و باعث افتخار استان است .

این مسئول ادامه داد:  لازم است در حفظ و نگه داری این آمار از طریق اختصاص اعتبار مناسب کوشیده شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان اظهار کرد: در سال ۹۹ با توجه به تاکید مسئولان و فرهنگ مردم یزد مبنی بر مدرسه سازی، با مشارکت ۳۰ هزار نفر از خیران و فعالان استان، دو مدرسه سه کلاسه و شش کلاسه در مناطق روستایی احداث شد.

او با اشاره به رشد بالایی که در مدرسه سازی و مشارکت خیران وجود داشته گفت: مکان یابی برای احداث مدارس نیز بر اساس عدالت اجتماعی بوده و اطلاعات به دست آمده از پایش سرزمین بوده است.

ذاکر ادامه داد: در حال حاضر ۴۲۰ کلاس درس در استان موجود است و پیش بینی می‌شود این تعداد در سال ۱۴۰۵ به دو هزار و ۱۰۰ کلاس برسد.

او افزود: در سال ۹۹ با وجود افزایش قیمت‌ها در سال ۹۹، پروژه احدات و نوسازی مدارس متوقف نشد و تعداد ۲۴ پروژه شامل ۱۲۴ کلاس و در مساحت ۲۰ هزار متر مربع به بهره برداری برسد.

ذاکر در پایان اظهار کرد: همچنین با همکاری مقامات استانی تعداد مدارس تخریبی از ۳۵ درصد سال گذشته به ۲۲ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.