سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی عمران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اعضای هیئت علمی سازندگان کشور هستند/ لزوم افزایش حقوق استادان دانشگاهی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: باید بپذیریم که اعضای هیئت علمی سازندگان کشور هستند و افزایش حقوق آن‌ها لازم است.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حقوق اعضای هیئت علمی اظهار کرد: تا به امروز برای افزایش حقوق اعضای هیئت علمی اتفاقی نیفتاده است.

او افزود: معتقد به افزایش حقوق اعضای هیئت علمی هستم و باید گفت که میزان حقوق واریزی اعضای هیئت علمی استادیار پایه یک با مدرک دکتری طی چند سال تدریس زیاد نیست.

صالحی عمران تصریح کرد: پایین بودن حقوق اعضای هیئت علمی تنها کفاف مخارج روزانه را می‌دهد و همین عامل باعث می‌شود تا این دسته از افراد نتوانند فعالیت‌های پژوهشی انجام دهند یا تغییر مثبتی در نظام آموزشی ایجاد کنند.

او با بیان اینکه باید برای افراد نخبه و علمی ایران هزینه کرد، افزود: نگهداشت منابع انسانی که تاپ‌ترین آن‌ها اعضای هیئت علمی هستند نه تنها ضرری ایجاد نمی‌کند، بلکه به نفع اعتبار کشور هم هستند چرا که این افراد اعتیار و سرمایه‌های ملی ایرانی هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: کاهش حقوق اعضای هیئت علمی باعث خروج نخبگان از کشور می‌شود و گذشته این اتفاق چندین بار در کشور رخ داده است و سیل انبوهی از نخبگان جامعه را از دست داده ایم.

صالحی عمران با بیان اینکه تاپ‌ترین افراد جامعه اعضای هیئت علمی هستند، تاکید کرد: باید بپذیریم که اعضای هیئت علمی سازندگان کشور هستند و هزینه کردن برای آن‌ها امری ضروری است تا با افزایش حقوق اسیر رفع نیاز‌های اولیه زندگی خود نباشند و بتوانند با مبلغ حقوق خود فعالیت‌های علمی و پژوهشی برای توسعه همه جانبه کشور انجام دهند و فناوری‌های جدیدی اختراع کنند و دانشجویان زیادی پرورش دهند.

او گفت: یک محور توسعه جامعه، پرورش دانشجویان بوده که برعهده دانشگاه هاست و باید روی آن‌ها سرمایه گذاری کرد و حتما حقوق شان را افزایش داد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره میزان حقوق اعضای هیئت علمی گفت: میزان حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای همانند دانشگاه‌های دیگر تابع وزارت علوم است، اما سنوات و رتبه آن‌ها در دریافت حقوق بسیار مهم بوده و باید گفت که در ابتدای کارشان به عنوان استادیار پایه ۷ الی ۸ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

صالحی عمران درباره حقوق اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی این دانشگاه، گفت: برای افزایش حقوق اعضای هیات علمی هیچ تصمیم جدیدی اتخاذ نشده، اما ۵۰ درصد به حقوق اعضای غیر هیات علمی و کارکنان در آینده اضافه می‌شود. البته تا کنون مجوز‌های لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه در این زمینه داده نشده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.