سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه یابی ۱۵۰ اثر به مرحله نهایی جشنواره ملی شهید شهسواری

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: ۱۵۰ اثر به مرحله نهایی دومین جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری راه یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: دومین جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری به دلیل تقاضای زیاد علاقه مندان ۲ مرحله تمدید شد.

او با بیان اینکه جشنواره هر ساله در یک رشته برگزار می‌شود، افزود: امسال نیز این جشنواره تحت عنوان داستان کوتاه برگزار می‌شود که با استقبال بی نظیر مردم مواجهه شده است.

اسحاقی گفت: ۱۵۰ اثر به مرحله نهایی دومین جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری راه یافت.

او تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج مکتب شهدا و شهادت است و سعی داریم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را با زبان هنر به نسل جوان انتقال دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه این جشنواره  به همت موسسه دیار شهسواران  و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، افزود: همزمان با اختتامیه دومین جشنواره ملی شهید شهسواری، دبیرخانه دائمی این جشنواره نیز راه‌اندازی می‌شود.

او گفت: این جشنواره به علت شرایط رایج بر امور کشور به لحاظ انتشار ویروس کرونا، همچون دیگر برنامه‌های هنری به صورت مجازی و در صورت تصمیم گیری دبیرخانه جشنواره، پس از بررسی و داوری آثار، آیین اختتامیه به صورت آنلاین از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، دومین جشنواره ملی شهید محمد شهسواری در رشته داستان کوتاه با موضوعات شهید محمد شهسواری، ایثار و شهادت، مقاومت، اقتصاد مقاومتی، دفاع مقدس و با بخش ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی جنوب کرمان در حال برگزاری است. 

شهید محمد شهسواری را ملت بزرگ ایران با آن فیلمی می‌شناسند که او با دست‌های بسته و زمانی که در اسارت نیرو‌های بعثی بود، فریاد مرگ بر صدام ضد اسلام سر داد و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در وصفش چه خوب گفت: ما افتخار می‌کنیم که شهسواری از ما بود. 

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.