سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز پرواز‌های منظم و مستقیم امارات به تل آویو

مدیر بازرگانی هواپیمایی امارات اعلام کرد که پرواز‌های منظم و مستقیم از ابوظبی به تل آویو از سوی شرکت «الاتحاد» آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شرکت هواپیمایی ملی امارات اعلام کرد که از امروز (سه‌شنبه) برای نخستین بار پرواز‌های منظم به مقصد اراضی اشغالی را آغاز می‌کند.

بر این اساس امروز نخستین پرواز هواپیمایی «الاتحاد» امارات پس از انتخاب شرکتی صهیونیستی به عنوان نماینده فروش اصلی خود در اراضی اشغالی، راهی تل آویو شد.

«بدر آل علی»، مدیر بازرگانی هواپیمایی امارات و خاورمیانه و مسئول اجاره هواپیمای باری در شرکت الاتحاد گفت: این پرواز‌های جدید که ۳ ساعت و نیم طول می‌کشد، دو مرکز اقتصادی و فناوری حیاتی را به هم متصل می‌کند. این سفر‌ها چشم انداز مبادلات تجاری بین دو طرف را در داخل و خارج از منطقه افزایش می‌دهد.

شرکت هواپیمایی الاتحاد امارات در ماه‌های اخیر سفر‌های ویژه‌ای به اراضی اشغالی انجام داده است، اما این پرواز‌ها بخشی از فعالیت‌های منظم این شرکت نبوده‌اند.

خبرگزاری امارات نیز دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که صهیونیست‌ها می‌توانند بدون ورود به دوره قرنطینه اجباری به ابوظبی وارد شوند.

توافق عادی سازی روابط میان امارات و تل آویو با تلاش و میانجیگری آمریکا در نیمه سپتامبر ۲۰۲۰ رسما آغاز شد و در ماه نوامبر همان سال شرکت‌های هواپیمایی الاتحاد و «آل» تل آویو تفاهم‌نامه‌ای ویژه خدمات گسترده و مشترک میان دو طرف را امضا کردند.

در پی بهبود روابط تل‌آویو و ابوظبی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سفر به امارات را در برنامه‌های خود قرار داد که به دلایل مختلفی از جمله همه‌گیری «کووید۱۹»، مشکلات سیاسی داخلی و برخی ملاحظات خارجی، این سفر ابتدا به ماه دسامبر و سپس ژانویه به تعویق افتاد و هنوز نیز انجام نگرفته است. اخیراً نیز نتانیاهو در مصاحبه‌ای ادعا کرد که به زودی به امارات سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.