سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نهاده‌های مورد نیاز دام‌های بوشهر تامین می‌شود

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: نهاده‌های مورد نیاز دام‌های استان از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی در حال تامین است.

 

محمدصادق یزدانشناس مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  بیان کرد: با توجه به اینکه فصل بارش در استان به پایان رسیده است و در دو ماه اخیر هم باران وضعیت مناسبی در استان نداشت و مراتع رو به خشکی است، اکنون مهم‌ترین دغدغه دامداران تأمین نهاده‌های دامی است.

او ادامه داد: اکنون این نیاز از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی و با همکاری تعاونی‌ها و تشکل‌های هر شهرستان در حال تامین است و دامداران می‌توانند با مراجعه به تعاونی‌های شهرستان‌ها نهاده‌های لازم را برای دام‌هایشان تامین کنند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: کمبود بارش با توجه به تامین بیشتر نهاده‌های دامی از طریق سامانه بازارگاه تاثیر کمتری بر تامین غذای دام استان داشته است.

یزدانشناس گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در استان و طبق دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی، تامین خوراک کامل دام سبک یا همان کنسانتره دامی هم در دستور کار استان قرار گرفت و سه ماه است که این کار در استان انجام می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


او افزود: دامداران با مراجعه به جهاد کشاورزی یا تعاونی‌های فعال در هر شهرستان کنسانتره دامی را تامین کنند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر همچنین بیان کرد: پارسال بیش از ۱۷ هزار تن انواع نهاده دامی به ارزش ۳۱۰ میلیاد ریال از طریق سامانه بازارگاه نهاده¬های کشاورزی بین دامداران صنعتی، اتحادیه¬ها و تعاونی¬های دامداران و کارخانجات خوراک دام جهت استفاده در بخش دام سبک و سنگین توزیع شده است.

یزدان شناس افزود: این نهاده‌ها شامل ۱۲ هزار تن جو، ۴۲۰۰ تن ذرت و ۹۰۰ تن کنجاله سویا بود.

او عنوان کرد: فعالیت رسمی سامانه بازارگاه از شهریور ماه سال ۱۳۹۸ آغاز و از ابتدای بهمن ماه ۱۳۹۸ وارد مرحله دوم فعالیت خود شد، اما عمده توزیع نهاده­های دامی از طریق این سامانه از ابتدای سال ۱۳۹۹ و با خرید جو آغاز شد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهراشاره کرد: سالانه در استان ما حدود ۷ هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز انواع دام تولید می‌شود که به طور کامل نیاز استان را تامین نمی‌کند.

یزدانشناس با اشاره به نبود کشتارگاه گوساله در استان، گفت: به اندازه کافی گوساله پرواری در استان تولید می‌شود، اما کشتارگاه نداریم و با توجه به اینکه دام‌ها برای کشتار به خارج از استان انتقال می‎‌یابند باید گوشت را از سایر استان‌ها تامین کنیم.

او در همین حال اشاره کرد، یک کشتارگاه در حال تجهیز و راه اندازی است که با بهره برداری از آن، نیاز استان به گوشت قرمز به طور کامل تامین خواهد شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.