سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان وحشت در میانکاله

مرگ پرندگان تالاب میانکاله با مهاجرت اکثر آن‌ها پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،کوروس ربیعی مسئول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران درباره وضعیت حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌های مازندران گفت: با وجود اینکه درصد کمی از پرندگان مهاجر زمستان‌گذران از جمله فلامینگو‌ها، کاکایی‌ها و باکلان‌ها در استان حضور دارند، اما تلفاتی در یک هفته گذشته در میانکاله گزارش نشده است.

او با بیان اینکه  با این وجود ماموران محیط زیست همواره درحال پایش در تالاب هستند،افزود: درصد پایینی از پرندگان مهاجر معمولا تا اواخر فروردین ماه در استان حضور دارند و به ‌تدریج استان را ترک می‌کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه ورود پرندگان تابستان‌گذران به طبیعت استان تداوم دارد، افزود: برخی از پرندگان از جمله پرستو‌ها و زنبورخور‌ها وارد شده و برخی تا اواخر فروردین ماه وارد استان می‌شوند.

ربیعی گفت:با توجه به اینکه  پرندگان تابستان‌گذران برای آشیانه‌سازی و جوجه‌آوری وارد طبیعت استان می‌شوند، این دوران برای آنها  حساس و بحرانی بوده و باید تمام مسائل مورد توجه قرار گیرد.

مسئول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: درخواست ما از جوامع محلی ایجاد امنیت و آرامش در محیط‌ها و کانون‌های آشیانه‌سازی پرندگان مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
ميزبان خوبي براي اين پرندگان نبوديم