سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خبرداد ؛

آزمون صحت عملکرد ۲ هزارو ۱۲۸ دستگاه سنجش اوزان سبک و سنگین در خراسان شمالی

فهیمه مهمان نواز، از آزمون ۲ هزار و ۱۲۸دستگاه سنجش اوزان سبک و سنگین در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مهمان نواز با اشاره به اینکه استاندارد وسایل سنجش و توزین اجباری است گفت :هزار و ۹۸۷ دستگاه سنجش اوزان سبک و ۱۴۱ دستگاه سنجش اوزان سنگین پارسال  مورد آزمون قرار گرفتند.


بیشتر بخوانید 


او افزود: با توجه به اجباری بودن استاندارد وسایل سنجش و توزین و الزامات قانونی در مورد صحت عملکرد و کالیبره بودن این وسایل همه واحد‌های صنفی ارائه دهنده کالا و خدمات موظف هستند ضمن استفاده از وسایل سنجش استاندارد، از صحت عملکرد وسایل توزین مورد استفاده مطمئن شوند.

او گفت : براساس این آزمون ها، تمامی ترازو‌ها، وزنه‌ها و سایر وسایل سنجش که در داد و ستد‌های عمومی به کار برده می‌شوند توسط مجری طرح آزمون دوره‌ای مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و در صورت تایید صحت کار، برای اینگونه وسایل گواهی صحت عملکرد صادرشده و همچنین بر چسب صحت عملکرد الصاق خواهد شد.

مهمان نواز با اشاره به اینکه شهروندان به برچسب صحت عملکرد برای اطمینان از کارکرد درست وسایل سنجش دقت کنند، تاکید کرد: برچسب صحت عملکرد حاوی نام وسیله، شماره شناسایی، تاریخ آزمون، تاریخ انقضاء و کد آزمایش‌کننده بر روی ترازو‌ها می‌باشد.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.