سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه نکات ایمنی را رعایت کنیم تا کولر به جای باد، برق نزند

رئیس سازمان آتش نشانی یزد از رعایت کردن نکات ایمنی در خصوص نصب کولر‌های آبی در فصل گرما می‌گوید.

سید محمد میرجلیلی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،گفت: هر ساله همزمان با افزایش دمای هوا گزارش‌هایی درباره برق گرفتگی هنگام راه‌اندازی غیر اصولی کولر آبی به دلیل نداشتن تجربه و تخصص لازم در این زمینه اعلام می‌شود.

سید محمد میرجلیلی با بیان اینکه احتمال برق گرفتگی هنگام سرویس کردن کولر‌های آبی به علت وجود رطوبت در کولر‌ها بسیار زیاد است گفت: هنگام سرویس مجدد کولر‌ها نکاتی از جمله قطع برق باید رعایت شود، اما در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی تجربگی قطع کردن برق را فراموش می‌کنند و دچار حادثه برق گرفتگی می‌شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی یزد با بیان اینکه لازم است برای راه‌اندازی کولر‌ها از افراد مجاز و متخصص در این امر استفاده شود بیان کرد: باید توجه داشت که نشت آب از کولر‌ها نیز می‌تواند حادثه ساز شود لذا باید حتما عایق کاری قسمت زیرین کولر انجام شود.

رئیس سازمان آتش نشانی در پایان افزود: اگر محل نصب کولر در ارتفاع، لبه پنجره یا بالکن قرار دارد، ضروری است مکان نصب، ایمن بوده و امکان سرویس را نیز داشته باشد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.