سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح سیستم خدمات الکترونیک شهروندان

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه گفت : سیستم خدمات الکترونیک شهروندان شامل سیستم یکپارچه شهرسازی، آرشیو الکترونیک و شهروندسپاری به‌زودی افتتاح خواهد شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدرضا لطفی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه گفت : سامانه خدمات الکترونیک شهروندان، سامانه‌ای برای دسترسی راحت شهروندان کرمانشاهی به املاک است.

او گفت : این سامانه در چند آیتم برنامه‌ریزی شده، آیتم اول تحت عنوان سیستم یکپارچه شهرسازی است که در مناطق هشت‌گانه شهرداری راه‌اندازی شده که از ثبت درخواست تا استعلام، پیگیری، صدور پروانه، عدم تخلف ساخت و ساز و... در آن صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از آیتم‌ها، آرشیو الکترونیک است که تمامی پرونده‌ها در حوزه شهرسازی، معماری و... به‌صورت اسکن شده در آن ثبت شده است.

آیتم سوم، سیستم شهروندسپاری است که لطفی به آن اشاره کرد و در خصوص آن، گفت: بعد از دو آیتم اولیه شامل سیستم یکپارچه و آرشیو الکترونیک، سیستم شهروندسپاری جهت دسترسی کامل شهروندان به تمامی اطلاعات ملکی به‌صورت الکترونیک است که از این طریق می‌توانند هرگونه اطلاعات ملکی، رصد پرونده‌های کمسیون ماده ۱۰۰، درخواست‌ها و... را کسب کنند.

او با بیان اینکه این سیستم به پرتال شهرداری متصل است و مردم می‌توانند از این طریق وارد نقشه و اطلاعات ملکی خود شوند، افزود: هم اکنون آرشیو شهرسازی به اتمام رسیده و ان‌شاء‌الله بزودی با حضور اصحاب رسانه از سیستم خدمات الکترونیک رونمایی خواهد شد.

لطفی، هزینه اجرایی این پروژه تاکنون را مبلغ ٨٠ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: مبلغ ۵٠ میلیارد ریال نیز در سال ١۴٠٠ برای ادامه پروژه در نظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان فاوای شهرداری کرمانشاه در پایان، گفت: راه‌اندازی این پروژه مزایای زیادی برای شهروندان دارد که می‌توان به امنیت و حفظ پرونده‌های شهرسازی، حذف فیزیکی پرونده‌ها، جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری، بالابردن سرعت کار، کاهش تخلفات، تسریع در امور شهروندان و افزایش سطح آگاهی مردم اشاره کرد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.