سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاجی بیگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مراجعه بیش از ۶۳ هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز درمانی کشور

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: بیش از ۶۳ هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز درمانی کشور مراجعه کرده اند.

بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به رشد ۴۱ درصدی اهدای خون در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: در ایام نوروز امسال ۶۳۹۷۶ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که بیشترین میزان اهدای خون مربوط به استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی است به طوریکه ۳۱درصد از خون هوایی در نوروز امسال مربوط به این یه استان کشور است.

او ادامه داد: در نوروز ۱۴۰۰ بیشترین میزان رشد اهدای خون مربوط به استان‌های ایلام، لرستان، تهران، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان رضوی و گیلان است.

حاجی بیگی بیان کرد: در نوروز امسال از میان حدود ۶۴ هزار مراجعه کننده ۵۲ هزار و ۷۸۲ واحد خون و فرآورده‌های خونی در سراسر کشور اهدا شده است که ۹۶درصد از خون‌های اهدایی توسط آقایان و بقیه برای بانوان است.

او با اشاره به اینکه تعداد ۶۶۶۹ نفر در ایام نوروز برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده اند، افزود: در ایام عید نوروز بیش از ۹۱هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت، پلاسما دربین مراکز درمانی توزیع شده است که بیشترین استان‌ها مربوط به تهران، خراسان رصوی، فارس و اصفهان است.

او بیان کرد: شاخص اهدای مستمر خون در ایام نوروز امسال ۵۷/۵ که بیشترین شاخص مستمر اهدای خون مربوط به استان‌های بوشهر، یزد و سمنان است. بیشترین شاخص اهدای خون بانوان مربوط به خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان گلستان، لرستان و قزوین است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.