سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود ۶۹۰ فروند کشتی به بندرامیرآباد

۶۹۰ فروند کشتی ایرانی و خارجی پارسال به آب‌های بندرامیرآباد وارد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حبیب اله معاون امور دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی بندر امیرآباد با بیان ورود ۶۹۰ فروند کشتی ایرانی و خارجی پارسال به این بندر گفت: در راستای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و الزام به رعایت دستورالعمل‌های بین المللی جهت کنترل و بازرسی از کشتی‌های متردد خارجی و تحت پرچم، از این تعداد کشتی‌های ورودی به این بندر در مجموع ۲۹۶ مورد بازرسی اولیه و مجدد به عمل آمده است.

او در تبیین عملکرد بخش ایمنی و حفاظت دریایی دریانوردی معاونت امور دریایی در سال ۹۹ افزود: ۵۵ میلیون متر مربع عملیات هیدروگرافی جهت تهیه نقشه‌های به روز دریایی و همچنین همگام سازی بیکن‌های بندرامیرآباد و ایجاد بویه‌های مجازی جهت کاهش هزینه‌ها و ارتقاء ایمنی این بندر انجام شد.

معاون امور دریایی یکی دیگر از عملکرد‌های پارسال بندرامیرآباد در بخش دریایی را انجام مطالعات در خصوص هوشمندسازی فرآیند راهنمایی عنوان کرد و از بازنگری گزارشات ارائه شده در سیستم جامع دریایی، با بررسی و ارائه این طرح به عنوان بندری پایلوت در بنادر کشور خبر داد.

متولی بخش دریایی بندر امیرآباد در ادامه از انعقاد قرارداد مشاوره‌ای جهت آنالیز آب توازن کشتی‌ها و انجام موفقیت آمیز ۸ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی در سال ۹۹ خبر داد و برگزاری ۳ مورد مانور مقابله با آلودگی، جستجو و نجات و اطفاء حریق دریایی و استفاده از ابزار‌های هوشمند نظارتی در بهینه ساختن عملیات لایروبی را از دیگر اقدامات پارسال بندرامیرآباد در بخش دریایی برشمرد.

طالبی برگزاری جلسه کمیته راهبردی مخابرات دریایی، اولین جلسه کمیته هواشناسی دریایی شمال کشور، جلسات هم اندیشی با راهنمایان و همچنین برگزاری جلسات مستمر با شبکه بهداشت و درمان و نمایندگان کشتیرانی‌ها جهت کنترل شیوع بیماری کرونا و ... در جهت بهبود ضریب ایمنی عملیات دریایی را از سلسله جلسات برگزار شده جهت ارتقاء عملکرد دریایی بندرامیرآباد عنوان کرد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.