سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ با الگو‌های تاریک به هواداران خودش هم رحم نکرد

ترامپ با استفاده از الگو‌های تیره هواداران خود را فریب داد تا میلیون‌ها دلار بیش از آنچه آن‌ها برای حمایت مالی از او مد نظر داشتند را بدست آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ پیروز شد، طرفداران او امیدوار بودند دست از درخواست پول و حمایت بردارد، اما همچنان ایمیل‌ها مدام ارسال می‌شدند. طبق جدیدترین گزارش‌ها، در پایان چهار سال ریاست جمهوری ترامپ، کار آن‌ها بسیار وحشتناک و مانند کلاهبرداری به نظر می‌رسد.

در ژوئن ۲۰۲۰، کمپین انتخاباتی ترامپ با استفاده از الگو‌های تاریک (رابط‌های رایانه‌ای طراحی شده برای فریب کاربران)، در اهدای مالی تقلب کرد و پول بیشتری از آنچه که در نظر داشت، جمع آوری کرد.

یکی از حامیان او در کانزاس سیتی که ۵۰۰ دلار کمک مالی کرده بود، از حساب او در آن ماه ۳۰۰۰ دلار کم شد. دیگری متوجه شد که کمک ۹۹۰ دلاری آن‌ها برایشان ۸۰۰۰ دلار تمام شده است.

چند بانک و یک شرکت کارت اعتباری بزرگ اعلام کردند که رسیدگی به شکایت‌های کلاهبرداری  WinRed (سایت محافظه کار جمع کننده مبالغ) به درصد قابل توجهی از کار روزانه آن‌ها تبدیل شده است. سخنگوی ترامپ هم اعتراف کرد که حداقل در ۱۹.۷ میلیون دلار از معاملات، اختلاف وجود دارد و این رقم فقط مربوط به افرادی است که شکایت کرده‌اند.

لزوم افزایش آگاهی جوامع از خطرات اینترنت

البته در داستان کامل موارد بیشتری هم وجود دارد، مانند این که شرکت WinRed پنج میلیون دلار هزینه پردازش را از کسانی که درخواست بازپرداخت داشتند به جیب زد، اما خبر خوب این است که شاید، بالاخره مردم از خطراتی که در کمین آن‌ها هستند (که یکی شان الگو‌های تاریک است)، آگاه شوند.

در همین حال هر کجا در وب را که نگاه کنید، الگو‌های تاریکی پیدا خواهید کرد. شاید در هیچ کجا برجسته‌تر از هشدار‌های حریم خصوصی سایت‌ها (که این روز‌ها از هر وب سایتی که بازدید کنید وجود دارد) نیست که سعی در هشدار دادن به شما درباره کوکی‌هایی که جمع آوری می‌کنند، دارند.

متاسفانه هیچ راه مشخصی برای انصراف از جمع آوری داده‌ها وجود ندارد و فقط یک دکمه روشن کردن هست که با آن می‌توانید با دستان خودتان اجازه دسترسی به داده هایتان را بدهید. گفتنی است هری برنیول طراح و مشاور تجربه کاربری (UX)، عبارت "الگو‌های تاریک" را در سال ۲۰۱۰ ابداع کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.