سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

احتمال سرمازدگی باغات در مناطق شمال غرب کشور/خطر آفت سوسک سرخرطومی در کمین نخلستان‌ها

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: در روزهای آینده احتمال کاهش دما و سرمازدگی باغات در مناطق شمال غرب کشور وجود دارد.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کاهش دما یکی از مخاطراتی است که به درختان در مرحله شکوفه دهی آسیب وارد می‌کند.

او افزود: در ۲ تا ۳روز آینده احتمال کاهش دمای صبح هنگام در مناطق شمال غرب و زاگرس وجود دارد. باغداران نسبت به مقابله با سرما اقدامات لازم را انجام دهند.

این کارشناس هواشناسی کشاورزی با بیان اینکه هم اکنون کاشت چغندر بهاره در بسیاری از مناطق کشور در حال انجام است، ادامه داد: باید این عملیات در مناطق آذربایجان غربی و کرمانشاه با سرعت انجام شود.

حقیقت با اشاره به کاهش بارندگی در بسیاری از مناطق کشور به کشاورزان توصیه کرد: کلزاکاران آبیاری منظم همراه با پاشش سولفات آلومینیوم را در دستور کار خود داشته باشند.

او تاکید کرد:با توجه به آسیب آفت سوسک سرخرطومی در بسیاری از نخلستان‌های کشور، باغداران نسبت به پایش و مبارزه با این آفت در زمان صبح اقدام کنند. همچنین باغداران برای گرده افشانی مراقب باد‌های تند و تند باد‌های لحظه‌ای باشند.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی کشور در پایان گفت: هم اکنون در مناطق جنوبی کشور زمان برداشت گندم و سایر غلات هست. مسافران از رها کردن بطری آب یا نوشابه به داخل مزارع خودداری کنند، زیرا باعث آتش سوزی می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.