سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای بیش از ۱۲۲ هزار واحد خون در مازندران

مردم نوعدوست مازندران پارسال ۱۲۲ هزار و ۲۹۲ واحد خون اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ذوالفقار تقوی مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه ۱۵۰ هزار و ۹۶۱ نفر پارسال به پایگاه‌های ثابت و سیار اهدای خون در استان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۱۲۲ هزارو ۲۹۲ نفر موفق به اهدای خون خود شدند.

او با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۷۷۷ نفر در استان برای بار اول اقدام به اهدای خون کرده اند، افزود:۷۶ هزارو ۲۱۰ نفراز داوطلبان مستمر و ۳۳ هزارو ۳۰۵ نفر نیز با سابقه بوده اند.

دکتر ذوالفقار تقوی با اشاره به کاهش ۵ درصدی اهدای خون در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، افزود: شیوع کرونا سبب شد تا آمار مراجعین با کاهش روبرو شود.

او گفت: ۱۷۹ هزار و ۸۴ واحد فرآورده‌های مختلف پارسال بین ۴۸ مرکز درمانی مازندران توزیع شده است.

دکتر ذوالفقار تقوی نیاز به خون را نیازی همیشگی و روزانه اعلام کرد و افزود: بیماران خاص مانند مبتلایان به سرطان تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی از مصرف کنندگان دائمی خون و فرآورده‌های آن هستند که تعدادشان در استان بالغ بر چهارده هزار نفر است.

مدیرکل انتقال خون مازندران از مردم مازندران خواست امسال هم بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و با حضور در مراکز انتقال خون استان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به این عمل انساندوستانه و ایثارگرانه در طول سال اقدام کنند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.