سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۵۳۰۰۰ مورد بازرسی بهداشتی در توسط مرکز بهداشت ابادان

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از انجام ۵۳ هزار مورد بازرسی بهداشتی در سال ۹۹ توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نجمه آقامیری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت: طی روزهای کاری و تعطیل پارسال  بیش از ۵۸۰۰ بازرسی بهداشتی از اصناف و کارگاه‌های کوچک و بزرگ و کارخانه‌های صنعتی توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای صورت گرفته است.

او ادامه داد: در همین بازه زمانی همچنین تعداد ۳۰ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و ۱۴هزار و ۲۹۲ مورد بازرسی از اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز انجام شد که ۹۰۷ مورد از مراکز مذکور که موازین بهداشتی را رعایت نکرده بودند اخطاریه دریافت نموده و ۱۰۴ مورد با همکاری پلیس اماکن تعطیل شدند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت: طی این مدت تعداد ۲ هزار مرکز ارائه خدمات پزشکی مورد بازرسی کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای قرار گرفت و موارد اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به وی اعلام شد و در خصوص اجرای این دستورالعمل‌ها راهنمایی لازم صورت گرفت. این بازرسی در برخی موارد در معیت کارشناسان معاونت درمان دانشکده صورت گرفته است.

او افزود: در این مدت ۲۸۷ مورد بازرسی از جایگاه‌های عرضه سوخت انجام گرفت و مراکز متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان بازرسی از ادارات و بانک‌ها را از دیگر اقدامات کارشناسان بهداشت حرفه‌ای خواند و افزود: در این مدت تعداد ۹۳۴ مورد بازرسی از ادارات و بانک‌ها انجام شد و موارد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن تذکر به مراجع قضایی ارجاع داده شد

آقامیری با ابراز تاسف از عدم توجه بخشی از افراد جامعه به توصیه‌های بهداشتی و ساده انگاری عواقب بیماری گفت: با وجود تلاش تیم‌های فنی برای مراقبت از مادران باردار و افراد پرخطر، همچنان مصرف دخانیات، شرکت در مراسمات و تجمعات و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی باعث افزایش بیماران و متعاقب آن افزایش بار کاری و مخاطرات شغلی پرسنل بهداشتی در شهرستان شده است.

او از همه همشهریان آبادانی خواست تخلفات بهداشتی مشاهده‌شده را به شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.