سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعالیت رسمی هیات بازرسی انتخابات دراستان همدان

هیات بازرسی انتخابات دراستان همدان با هدف کنترل فرآیند برگزاری انتخابات منطبق با قانون و صیانت و حفاظت از آرای مردم، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دبیرخانه هیات بازرسی انتخابات استان همدان، براساس ماده ۳۱-تبصره ۹ – (الحاقی ۲۶/۱۰/۹۱) قانون انتخابات ریاست جمهوری، ماده ۶۹ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب سال ۷۸، هیات بازرسی انتخابات در استان همدان و شهرستان‌های تابعه فعالیت رسمی خود را به منظور حسن اجرای قانون و کنترل فرآیند برگزاری انتخابات منطبق با قانون و صیانت و حفاظت از آرای مردم آغاز کرده است.

این دبیر خانه در اطلاعیه ای آورده است: مردم استان همدان می توانند شکایات و نظرات خود و همچنین تخلفات نامزدهای انتخابات(میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا)، مجریان و دست اندرکاران انتخابات را از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها، پورتال استانداری (لینک شکایات مردمی انتخابات) و یا تماس با شماره تلفن ۳۸۲۵۶۰۰۵ گزارش دهند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

در استان همدان، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه «بهار و کبودرآهنگ» نیز برگزار می شود.

«عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در ۳۲ شهر استان همدان برای انتخاب ۱۷۴ عضو شورا برگزار می شود به نحوی که مردم در شهر همدان برای انتخاب ۱۱ عضو شورا، در چهار شهر استان هرکدام برای انتخاب هفت عضو و در ۲۷ شهر دیگر استان نیز برای انتخاب پنج عضو شورای شهر پای صندوق رای می روند.

همچنین انتخابات شوراها در ۹۲۰ روستای استان برگزار می شود که در برخی از روستاها پنج نفر و تعدادی هم سه نفر به عنوان اعضای شورای اسلامی روستا برای دوره ششم انتخاب می شوند.

در مجموع بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به عنوان نماینده مردم برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان همدان انتخاب خواهند شد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.