سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاهده فاز مهاجر ملخ صحرایی در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی کازرون از مشاهده یک مورد ملخ صحرایی به‌صورت مهاجر در مناطق شاپور و خشت این شهرستان خبر داد و گفت: این مناطق کانون‌های اصلی ریزش این آفت در سال‌های گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رشیدی اظهار داشت: تمهیدات لازم برای مبارزه و کنترل آفت ملخ در شهرستان کازرون انجام و برای ردیابی عملکرد این گونه مهاجم به مزارع کشاورزی، ۶ تیم پایش تشکیل شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر تنها عملیات رصد و پایش در دستور کار این مدیریت قرار دارد و به محض اطلاع از ریزش دستجات ملخ عملیات سمپاشی آغاز خواهد شد، افزود: از کشاورزان شهرستان کازرون در خواست می‌شود در این مدت همکاری لازم را با تیم‌های پایش این مدیریت انجام شود.

رشیدی تاکید کرد: با توجه به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی و کم شدن سبزینه در استان‌های همجوار، مراتع، مزارع و باغات شهرستان کازرون به شدت در معرض خطر این آفت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: از کشاورزان، دامداران و زنبورداران درخواست میشود که علاوه بر سرکشی روزانه به مزارع و باغ ها، به مراتع و علف زار‌های مجاور نیز سرکشی کنند و به محض مشاهده آفت در اسرع وقت، به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.