سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انصارالله یمن: آمریکا تنها با کلمات بازی می‌کند

محمد علی الحوثی از ادامه محاصره یمن و نقش آمریکا در این موضوع انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن از آمریکا انتقاد کرد.

بر این اساس، الحوثی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آمریکا ادعا می‌کند جنبش انصار الله را به علت بحران انسانی یمن از فهرست تروریسم حذف کرده است؛ اگر فرض کنیم این ادعا صحت داشته باشد پس چرا محاصره علیه ملت یمن را لغو نمی‌کنند تا بحران انسانی برای همیشه پایان یابد؟

وی تصریح کرد اقداماتی که آمریکا تاکنون انجام داده است هیچ چیز از بحران کشور را حل نمی‌کند. آمریکا فقط با کلمات بازی می‌کند تا ملت‌ها را گمراه کند، در حالی که تروریسم و تجاوز و محاصره علیه یمن را ادامه می‌دهد.

در ادامه توئیت الحوثی آمده است: کشور‌های عضور ائتلاف متجاوز آمریکایی، انگلیسی، سعودی، اماراتی و متحدان آن ادعا می‌کنند ملت یمن محاصره نیست یا محاصره، ظاهری است. در عین حال می‌گویند یمن در آستانه قحطی قرار دارد و گرفتار بزرگترین بحران انسانی ساخته دست بشر است. ما در پاسخ می‌گوییم اگر یمن محاصره نبود به این سطح از بحران نمی‌رسید که شما آن را بدترین بحران انسانی توصیف کنید.

گفتنی است تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به شهادت هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان و ویرانی این کشور شده است. طبق گزارش دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور بشردوستانه بیش از ۲۳۳ هزار نفر طی ۶ سال جنگ تحمیلی در یمن، شهید و زخمی شده‌اند.

حملات هوایی ائتلاف سعودی با کمک آمریکایی‌ها، امکان امدادرسانی سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی به مردم یمن را ناممکن ساخته است. این در حالی است که با وجود همه‌گیری کرونا در جهان مردم این کشور حتی به مواد غذایی و دارو دسترسی ندارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سیدرضاحسینی
۱۱:۵۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
یک لنگه کفش یکی ازرزمندگان انصارالله یمن بخوره توی سر حکام آل سعود و امارات.