سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیراندازی دوباره به سوی معترضان در میانمار

بر اثر تیراندازی دوباره به سوی معترضان در میانمار، شماری دیگر کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره، نیرو‌های امنیتی در میانمار امروز، شنبه نیز به سوی معترضان به کودتای اخیر در این کشور آتش گشودند؛ اقدامی که سبب شده تا بنابر اعلام یک گروه حقوق بشری شمار کشته شدگان از زمان به دست گرفته شدن قدرت در میانمار از سوی نظامیان، به ۵۵۰ نفر برسد.

انجمن کمک به زندانیان سیاسی در میانمار اعلام کرده است نیرو‌های امنیتی از زمان کودتا و برکناری دولت منتخب این کشور به رهبری آنگ سان سوچی، ۵۵۰ نفر را به قتل رسانده اند که از این تعداد ۴۶ نفر کودک بوده اند.

بر اساس اعلام این گروه حقوق بشری، ۲ هزار و ۷۵۱ نفر نیز تا کنون بازداشت و یا محکوم شده اند. دست کم دو نفر نیز روز گذشته گزارش شده است که در درگیری‌ها جان خود را از دست داده اند؛ همچنانکه شماری نیز امروز کشته شده اند که برخی در شهر «مونیوا»، بزرگترین شهر منطقه زاگاین میانمار بوده اند. در شهر «ماندالی» نیز نیرو‌های امنیتی به سوی معترضان آتش گشودند و موانع قرار داده شده را تخریب کردند.

ویدئو‌های پست شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد نیرو‌های امنیتی به سوی معترضان آتش گشوده و شماری دیگر را در شهر «لویکاو» بازداشت کردند.

گفتنی است پیشتر کریستین شرانر برگنر، نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده بود به علت تشدید سرکوب معترضان مخالف کودتا در میانمار، راه افتادن "حمام خون قریب الوقوع است.

برگنر در نشست غیرعلنی ۱۵ عضو شورای امنیت اعلام کرد ارتش میانمار که اول ماه فوریه قدرت را در این کشور در دست گرفت، قادر به مدیریت کشور نیست.

وی هشدار داد اوضاع میانمار وخیم‌تر خواهد شد. وی تاکید کرد شورای امنیت باید یک "اقدام مهم" را به منظور تغییر مسیر رویداد‌ها بررسی کند، زیرا راه افتادن "حمام خون قریب الوقوع است.

همچنین انگلیس در واکنش به تشدید خشونت‌ها در میانمار خواستار برگزاری این نشست در سازمان ملل در نیویورک شده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.