سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی مازندران

۶ شهر مازندران در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران امروز شنبه ۱۴ فروردین ماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ،گفت: در جدیدترین رنگ بندی کرونایی شهر‌های کشور، شهرستان قائم شهر در وضعیت قرمز و شهرستان‌های ساری، گلوگاه، جویبار، آمل و رامسر نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

اوافزود: این شدت درگیری به کرونا از یک هفته قبل در استان شروع شده و خرید‌ها و شلوغی بازار شب عید و دید و بازدید از عمده دلایل این افزایش آمار است.

حسین زادگان با بیان اینکه اعمال قوانین سختگیرانه‌تر را ابتدا از ادارات شروع کرده و با توجه به رنگ بندی شهر‌ها محدودیت‌ها را تعیین می‌کنیم، گفت: هرگونه دید و بازدید نوروزی کارکنان ادارات ممنوع است.

استاندار مازندران افزود: تجربه نشان می‌دهد شهرستان‌هایی مانند آمل، ساری و بابل مستعد افزایش آمار کرونا بوده و قوانین در این شهر‌ها باید با جدیت بیشتری اعمال شود.

حسین زادگان گفت: طرح شهید سلیمانی نیز با جدیت بیشتری باید دوباره اعمال شود تا اثرات مثبت این طرح را شاهد باشیم.

۷۰ درصد تست‌های گرفته شده کرونا از نوع انگلیسی

دکتر سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه همه شهر‌های مازندران به کرونای انگلیسی آلوده شدند و این ویروس همچنان گسترش زیادی دارد، گفت: میزان انتقال کرونای انگلیسی ۷۰ درصد بالاتر از کرونای ووهان چین بوده و کرونای انگلیسی روند بستری و مرگ و میر را به شدت بالا می‌برد.

اوافزود: کرونای انگلیسی در مازندران از شمارش موارد عبور کرده و بیش از ۷۰ درصد تست‌های گرفته شده از نوع انگلیسی است.

دکتر موسوی گفت: در صورت عدم رعایت مردم همه شهر‌های استان به سمت رنگ‌های نارنجی و قرمز حرکت خواهند کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: خریدها، شلوغی بازار، رفت و آمد‌ها و جنب و جوش برای نوروز از دلایل احتمالی افزایش آمار کرونا در مازندران بوده و تاثیر مسافرت‌ها در این افزایش آمار هفته آینده مشخص می‌شود.

ممنوعیت برگزاری مراسم در شهر‌های قرمز و نارنجی

حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه محدودیت‌های مصوب ستاد ملی کرونا با توجه به رنگ بندی شهر‌ها اعمال خواهد شد، گفت: برگزاری هر نوع مراسم از جمله مراسم ختم یا عروسی در شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است.

او افزود: با توجه به نقشی که تالار‌ها و رستوران‌ها در قالب دورهمی برای انتقال و شیوع ویروس کرونا دارند و برخی از آن‌ها شرایط لازم را برای سیستم تهویه ندارند، تصمیم گرفته شد فعالیت آن‌ها تعطیل شود و رستوران‌ها نیز در قالب بیرون‌بر فعالیت کنند.

حسن نزاد با توجه به افزایش آمار ابتلا به کرونای انگلیسی در مازندران از مردم خواست: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از اجتماعات غیرضروری خودداری کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: محدودیت حضور کارکنان در دستگاه‌های اجرایی استان نیز بر اساس رنگ بندی شهر‌های استان اعمال می‌شود.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.