سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اطلاعات بانکی تان را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان درباره کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سرهنگ کامیار چهری رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی درباره کلاهبرداری تلفنی، کارت به کارت کلاهبرداران از شهروندان، با شیوه‌های مختلف از قبیل برنده شدن در مسابقات رادیویی و تلویزیونی، خوش حسابی در پرداخت قبوض شهری و ... هشدار داد.

سرهنگ چهری گفت: یکی از جرائم نو ظهور که امروزه شاهد وقوع فراوان آن هستیم، کلاهبرداری تلفنی یا کارت به کارت از شهروندان است.

او اضافه کرد: در این نوع جرم، مجرمان با استفاده از تلفن همراه با تماس تلفنی با افراد مختلف در سطح جامعه به آن‌ها اعلام می‌کنند که شما در قرعه کشی اپراتور تلفن همراه یا مسابقات مختلف رادیوئی و تلویزیونی و برخی شرکت‌ها برنده شده و لازم است تا برای دریافت جایزه خود، به نزدیکترین دستگاه عابر بانک مراجعه کنید.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: با مراجعه فرد به عابر بانک، تماس مجدد برقرار و با راهنمایی فرد کلاهبردار، عملیات بانکی انجام شده و با استفاده از یک ترفند خاص، تمام موجودی حساب فرد را تخلیه و به حساب‌هایی که از قبل از سوی مجرمان، در بانک‌ها افتتاح شده است، منتقل و در همان روز و به فاصله اندک زمانی، موجودی حساب خارج می‌شود.

او ادامه داد: این مجرمان با افراد طبقات مختلف جامعه نیز تماس حاصل و به عناوین مختلف آن‌ها را به عابر بانک کشانده و با دسترسی به اطلاعات حساب آن‌ها، موجودی را تخلیه و به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: ارائه اطلاعات حساب و رمز اول و دوم و تاریخ اعتبار کارت از طریق تلفن یا پیامک، همواره می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را برای مالک حساب ایجاد کند.

او تاکید کرد: ساده‌ترین راه کلاهبرداری از کارت افراد، دسترسی به اطلاعات حساب آن‌ها می‌باشد و شهروندان به هیچ عنوان نباید اطلاعات حساب، کارت بانکی خود و یا شماره و رمز آن را در اختیار افراد غریبه قرار دهند.

سرهنگ چهری تصریح کرد: شهروندان باید همواره از نگهداری رمز عبور به همراه کارت عابر خودداری کنند تا در صورت مفقودی یا ربوده شدن کارت، ناگهان با حساب خالی خود مواجه نشوند.

او با تأکید بر اینکه هدف مجرمان از هدایت طعمه‌های خود به سوی عابربانک، تخلیه حساب‌های آنهاست یادآور شد: مردم به هیچ وجه به این گونه تماس‌ها توجهی نکرده و هرگز نباید اطلاعات بانکی خود را به افراد ناشناس ارائه دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی در پایان اظهار کرد: برای واریز وجه از سوی دیگر افراد به حساب شما، هرگز نیازی به مراجعه حضوری شما در جلوی دستگاه عابربانک و ارسال اطلاعات کامل حساب نیست.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.