سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

چند برابر شدن آمار ابتلا به کرونا با بازگشایی دانشگاه‌ها

یک استاد دانشگاه گفت: بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ با نظر رئیس جمهور بدون واکسیناسیون دانشجویان چیزی جز ضرر به همراه نخواهد داشت.

سمیه طیبی، استاد دانشگاه علمی و کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازگشایی دانشگاه‌ها با نظر رئیس جمهور از مهر ۱۴۰۰ اظهار کرد: بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس از مهر ۱۴۰۰ که در حکم اماکن عمومی پرتردد هستند احتمال حضور افراد ناقل یا مبتلا به کرونا را که از بیماری خود باخبر یا بی خبر هستند، افزایش می‌دهد.

او افزود: دانشگاه‌ها و مدارس به عنوان امکان عمومی غیر ممکن است که فاصله فیزیکی دو متر در آن‌ها رعایت شود چرا که محصلان هنگام نشستن با فاصله ۳۰ سانت در کنار یک دیگر قرار می‌گیرند و بنابراین هیچ امنیتی برای کادر دانشگاهی، استادان و معلمان وجود ندارد.

طیبی تصریح کرد: حضور ناآگاهانه یک فرد ناقل ویروس کرونا در محیط‌های عمومی از قبیل دانشگاه‌ها که از بیماری خود بی اطلاع است باعث می‌شود تا بیماری خود را به دیگران انتقال دهد و به تبع آن هر فردی خانواده خود را به صورت تصاعدی به کرونا آلوده کند.

او ادامه داد: اگر روابط فامیلی را در دوران کرونا کنار بگذاریم به این نتیجه دست می‌یابیم که دانشجویان اگر در زمان کرونا و بدون واکسیناسیون وارد دانشگاه شوند به علت تعاملی که با دوستان خود دارند و به علت تهویه نامناسب در کلاس‌های درسی که معمولا بیش از یک ساعت طول می‌کشد قاعدتاً دیگران را هم به ویروس کرونا مبتلا خواهند ساخت.

استاد دانشگاه علمی و کاربردی با بیان اینکه دانشجویان در زمان بازگشایی دانشگاه‌ها در صورت ناقل بودن می‌توانند ویروس کرونا را به افراد متفاوتی از قبیل فروشنده‌های سوپر مارکت، آشنا و خانواده منتقل کنند، تاکید کرد: اگر دانشگاه‌ها بدون واکسیناسیون دانشجویان بازگشایی شوند بیش از چیزی که ما فکر می‌کنیم سلامت افراد به خطر می‌افتد و این موضوع یک عامل بسیار مضر است.

طیبی تاکید کرد: باید گفت که امکانات زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ما به اندازه‌ای قوی نیست تا کلاس‌های درس با کیفیت بالا برگزار شوند یا در این فضا نحوه کنترل دانشجویان و تشکیل کلاس برنامه ریزی شده نیست و از آن جایی که این فضا جایگزین ارتباطات دنیای واقعی نخواهد شد، اما در نبود امکان ارتباطات فیزیکی فضای مجازی برای جلوگیری از تعطیلی طولانی مدت زندگی و کمک به ادامه یافتن آن امری مهم و ضروری است.

او با بیان اینکه فضای مجازی فرصت مناسبی را برای تجدید نظر استادان دانشگاه در خصوص بهتر کردن شیوه تدریسشان ایجاد کرده، تاکید کرد: شیوه برنامه ریزی درسی، مدیریت کلاس ها، کنترل زمان بندی کلاس‌ها و ... از فرصت‌های فضای الکترونیکی برای بهتر کردن آن هاست.


بیشتر بخوانید


استاد دانشگاه علمی کاربردی در پایان یادآوری کرد: فضای الکترونیکی برای تدریس باید مثبت نگاه شود تا به اینصورت امکان تحصیلات عالیه برای افرادی که امکان حضور فیزیکی در دانشگاه‌ها را ندارند جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.