سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تماس فوری با اورژانس عاملی موثر در کاهش مرگ و میر نوزادان

کارشناسان بهداشتی از والدین می‌خواهند در صورتی که برای نوزادشان مشکلی پیش آمد به سرعت با اورژانس تماس بگیرند و راهنمایی کارکنان فوریت‌های پزشکی را به کار گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: با بالا رفتن آگاهی خانواده‌ها در خصوص تماس فوری با ۱۱۵ در شرایط اورژانسی و استفاده از راهنمایی آنان تا رسیدن آمبولانس، می‌توان شاهد کاهش مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان زیر ۵ سال بود.

دکتر طیبه احمدزاده ادامه داد: با به کار بردن راهنمایی‌ها، والدین می‌توانند برای پیشگیری از مرگ یا ایجاد عوارض پایدار در کودک ،کمک کنند که این امر خود باعث کاهش بار مالی برای خانواده، جامعه و سایر مشکلات در آینده می‌شود.

او افزود: برای افزایش آگاهی خانواده‌ها در مورد پیشگیری از سوانح، نیاز به همکاری سایر ادارات و دستگاه‌ها به ویژه صدا سیما، فوریت‌های پزشکی، هلال‌احمر، شهرداری، آموزش و پرورش و... است که این همکاری می‌تواند نقش بسیار مؤثری در کاهش مرگ‌ومیر کودکان زیر ۵ سال داشته باشد.

کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: با تاکید بر آموزش چهره به چهره والدین در خصوص روش‌های پیشگیری از حوادث و استفاده از فضای مجازی برای انتشار مطالب و تصاویر آموزشی در وضعیت کنونی می‌توان گام‌های مفیدی در این زمینه برداشت و تأکید کرد که والدین باید به فرزندان خود بیاموزند که در شرایط اضطراری چگونه با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرند.

 احمدزاده، با اشاره به کاهش مرگ‌ومیر کودکان ۱ تا ۵۹ ماهه، هدف از برگزاری کمیته‌های مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان زیر ۵ سال را پیشگیری و ایجاد حساسیت بیشتر برای جلوگیری از مرگ‌های مشابه کودکان دانست.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.