سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی تلفنی بلینکن و اشکنازی درباره فلسطین

وزیر خارجه آمریکا با همتای صهیونیست خود درباره مسائل منطقه به ویژه فلسطین و عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی با تل‌آویو به صورت تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در تماسی تلفنی با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، درباره مسائل امنیتی در خاورمیانه گفتگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن در این تماس تلفنی درباره برابری آزادی و امنیت میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: دو وزیر درباره چالش‌های امنیتی در منطقه، کمک‌های انسان دوستانه برای مردم فلسطین و عادی سازی روابط کشور‌های عربی و کشور‌هایی که غالبا مسلمان هستند با تل آویو بحث و تبادل نظر کردند.

بلینکن در تماس با اشکنازی مدعی شد: دولت آمریکا متقاعد شده است که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها باید از آزادی، امنیت و دموکراسی مساوی و برابر برخوردار باشند.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن متعهد است که امنیت تل آویو را تامین و سعی کند تا تمامی جنبه‌های شراکت آمریکایی-صهیونیستی را تقویت کند.

این درحالی است که آمریکا با سیاست‌های حمایتی خود از تل آویو و اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» و تلاش‌های گسترده برای پیوست دادن کشور‌های عربی به روند صلح با تل آویو خنجر‌های متعددی بر پیکر فلسطین وارد آورده و فلسطینیان را بیش از پیش هدف قرار داده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود: ما به تفاهمی با واشنگتن در خصوص مذاکرات ویژه هسته‌ای با ایران رسیدیم. هدف توافق ما با واشنگتن این بود که هیچ کدام از دو طرف، دیگری را در زمینه روند مذاکرات هسته‌ای ایران شگفت زده (سورپرایز) نکند.

گابی اشکنازی روز چهارشنبه نیز در تماسی تلفنی با وزیر خارجه عمان درباره منافع مشترک، علاوه بر اهمیت حمایت از تمامی تلاش‌هایی که با هدف به دست آوردن صلح و ثبات در منطقه انجام می‌شود و توافق برای حفظ کانال ارتباطی مستقیم و ارتقای همکاری‌های بیشتر رایزنی کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.