سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن: در نشست آتی وین درباره بازگشت متقابل به برجام گفت‌وگو خواهیم کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حضور هیئتی از این کشور در نشست آتی کمیسیون مشترک برجام را تایید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص گمانه زنی‌ها در خصوص حضور آمریکا در نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است سه‌شنبه هفته آینده برگزار شود، گفت: «ما در جلسه وین شرکت خواهیم کرد تا درباره بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای ایران بحث کنیم. انتظار دستیابی فوری به نتیجه در پرونده هسته‌ای ایران را نداریم».

وی در ادامه افزود: «ما انتظار گفت‌وگوی مستقیم با ایران را فعلا نداریم اما آمریکا آمادگی خود را برای برقراری ارتباط مستقیم با ایران ابراز می‌کند». 

پرایس این را هم گفت که در مذاکرات آتی، آمریکا در خصوص فرآیند افزایش تعهد ایران به توافق هسته‌ای گفت‌وگو می‌کند و گام‌های مربوط به کاهش تحریم‌های ایران هم بررسی خواهد شد. 

همزمان با پایان نشست مجازی طرف‌های باقی‌مانده برجام یا همان ۴ به اضافه یک و ایران، برخی از منابع دیپلماتیک و رسانه‌ای از احتمال بازگشت واشنگتن به میز مذاکره برجام خبر دادند.

در نشست مجازی امروز جمعه، «انریکه مورا» معاون مدیرکل و دبیر سیاسی سرویس اقدامات خارجی اروپا مدیریت نشست کمیسیون مشترک را برعهده داشت. سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان نیز رئیس هیئت ایرانی حاضر در این نشست بود. گفتنی است نشست آتی کمیسیون مشترک برجام، سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

وب‌سایت رسمی اتحادیه اروپا ضمن انتشار بیانیه‌ای هدف از برگزاری نشست امروز کمیسیون مشترک را بررسی روند اجرای برجام از سوی همه طرف‌ها خواند و اعلام کرد که نمایندگان همه طرف‌های باقی‌مانده در برجام از جمله ایران، روسیه، چین، آلمان، فرانسه و انگلیس در سطح معاونان وزیر خارجه و مدیران کل سیاسی در این نشست حاضر شدند. در این بیانیه آمده است: «چشم انداز بازگشت آمریکا به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای برجام بررسی شد. همه طرف‌ها از تعهد خود برای حفظ برجام گفتند و حالت‌های مختلفی که براساس آن تحقق کامل توافق هسته‌ای ممکن می‌شود، بررسی شد».

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
آقای رییس جمهور، خواهشا خواهشا همه تعهدات را بعهده ایران قبول نکنید مگر لغو تمامی تحریم ها و راستی آزمایی آان
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
ایول زنده باد برجام راه پیشرفت و جهان اولی شدن
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
پس آقایون دولت معلوم شد چرا جلوی سریال گاندو رو گرفتند . بهانه همیشگی که این روی مذاکرات اثر میذاره . میخوام صد سال سیاه این مذاکره نتیجه نده . خیانت از این بالاتر .
ناشناس
۰۷:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
شل کن صفت کن آمریکا یی ها فقط و فقط برای این است که راهی پیدا کنند برای تحقق اهداف استعماری شان و هرگز دنبال اجرای تعهدات خود نیستند . اعتماد به آمریکا یعنی حماقت محض .
کاربر
۰۶:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
میز مذاکره میز مذاکره میز مذاکره ............... روکه نیست سنگ پا شما پررویی ووقاحت از حدگذروندید
ناشناس
۰۳:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
این امریکاست که از برجام خارج شده است و برگشت به برجام مشروط به رعایت مواردیست از قبیل اول لغو همه تحریمها با رعایت راستی ازمایی که مدتی را طول خواهد کشید دوم جبران همه خسارتهای ایران از ابتدای شروع برجام سوم ایران در مورد مسایل دفاعی عیچگونه مذاکره ای را نمی پذیرد.
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خریدن وقت ازایران یعنی دروغ ونیرنگ وفریب ازآمریکاواروپاچیزی عاید ایران نمیشوددل بستن به آمریکا واروپاسرابی بیش نیست نشست وبرخاست با اشراروقاتلان سرداراسلام شهیدسلیمانی حرام است
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
آمریکا چه خواب جدیدی برایمان دیده خیر باشه انشاءا...
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
برید به جهنم . توافق با دشمن خونخوار یعنی خیانت .
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
خسارت این ۸ سال را چه کسی به کشور پرداخت می کنه ظریف یا عراقچی
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خسارت چنگ عراق رو بگیرین اول
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
ایی امریکاییها نوبت ملت ایران هم خاهدرسید درمورد جنایتهای امریکای خبیس وپشت پرده ایی عده ایی ازمسعولان ایران خدا با ملت ایران است
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
تله آمریکا و ترئئیکای اروپایی برای کشوندن ایران به مذاکره مستقیم با آمریکا در روز سه شنبه.
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
آمریگا جز برجام نیست پس نمی تواند در مذاکرهای شرکت کند .اساسن هین یک تله مذکره برتی مذاکره است .
مروم سختی های تحریم را دیده اند وآسیب آن را دیده حالا که آمریکاه نیازمند مذاکداست باید امتیاز بده.
اگر کسی مماشات کنه یعنی سخره گرفتن تمام سختی ها مروم.یعنی مقاومت برای هیچ.