سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیصل بن فرحان: روابط با تل‌آویو برای منطقه سودمند است!

وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی حمایت ریاض از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان، در مصاحبه‌ای از عادی سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی حمایت کرد و آن را منوط به دستیابی توافق بر سر مسئله فلسطین دانست.

وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه با «سی ان ان»، گفت که نمی‌داند آیا توافق عادی‌سازی بین کشورش و تل‌آویو قریب الوقوع است یا خیر.

او در ادامه افزود: «عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای خاورمیانه، مزایای زیادی را برای کل منطقه به همراه خواهد داشت، و از نظر اقتصادی، اجتماعی و امنیتی بسیار سودمند خواهد بود.»

فیصل بن فرحان، در ادامه تاکید کرد: «عادی‌سازی در منطقه نمی‌تواند موفق باشد مگر اینکه بر سر مسئله فلسطین به توافق برسیم و بتوانیم مرز‌های فلسطین را به سال ۱۹۶۷ برگردانیم. زیرا این موضوع حق فلسطینیان است و به آن‌ها کرامت می‌بخشد. من فکر می‌کنم اگر ما راهی برای حل و فصل این موضوع پیدا کنیم، می‌توانیم یک منطقه بسیار امن‌تر و شکوفاتر داشته باشیم، که همه، از جمله اسرائیل می‌توانند در موفقیت آن سهیم باشند.»

سال گذشته، عربستان همچنین از عادی‌سازی کامل روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد و مدعی شد که باید کشور مستقل فلسطین نیز ایجاد شود.

اخیرا چهار کشور عربی از جمله امارات متحده عربی، بحرین و مراکش و سومالی با خیانت به آرمان فلسطین، اقدام به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی کردند. این اقدام به شدت مورد انتقاد مسلمانان قرار گرفته است و فلسطینیان آن را خنجری از پشت توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۱۶:۴۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
سخنان و تصمیمات منحوس خبیثانه نکبت آلود خائنانتو جهان اسلام ناب محمدی ص هرگز فراموش نخواهد کرد و به زباله دان تاریخ بشری خواهی افتاد شیطان صفت رذل .
والسلام و صلوات التماس دعا .
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
برو از سود ان استفاده کن!