سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از ۱۳ هزار ماموریت آتش‌نشانی شیراز در سال ۹۹

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، گفت: ماموریت‌های این سازمان در سالی که گذشت با ۱۳ هزار و ۳۳۹ مورد حادثه و ارائه ۱۷ هزار و ۸۰۹ ساعت خدمات ایمنی بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،: محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، بیان کرد:  مراتع و علفزار‌ها با سه هزار و ۴۰۵ مورد آتش سوزی  رتبه نخست آتش سوزی‌ها را در سال ۹۹ را به خود اختصاص داده است.

او، تصریح کرد: ماموریت‌های آتش‌نشانی شیراز در سال ۹۹ شامل ۵ هزار و ۷۹۵ مورد عملیات اطفاء حریق، ۴ هزارو ۴۰۹ عملیات امداد و نجات و ۳ هزار و ۱۳۵ عملیات امداد حیات وحش بوده است.

قانع، با اشاره به ۲۶۶ هزار و ۶۷۸ تماس در سال ۹۹ به سازمان آتش نشانی شیراز، ادامه داد: تعداد یکصدو ده هزار و ۱۳۸ مورد تماس تلفنی ایجاد مزاحمت بوده که دو هزار و ۶۰۶ شهروند در عملیات‌های مختلف نجات یافته اند که در بخش ایمنی و آموزش، فعالیت‌های دیگری نیز در سازمان متبوع انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، افزود: واحد پیشگیری از حوادث با طراحی و اعمال روش‌های ایمنی، تلاش می‌کند تا در ساخت و ساز‌ها و بهره برداری از ساختمان های ساخته شده ایمنی بیشتری در سطح شهر رعایت شود که به همین منظور تعداد شانزده هزار و ۶۸۱ بازدید ایمنی از اماکن اداری، تجاری و مجتمع‌های مسکونی انجام شده است.

او، در خصوص کارشناسی ایمنی ابنیه که یکی از وظایف مهم این سازمان در تامین ایمنی شهروندان است اضافه کرد: در سال ۹۹ کارشناسان این سازمان با بازدید‌های کارشناسی تعداد سه هزار و ۸۸۵ پایانکار،  نبود خلاف استعلام و پروانه ساختمانی را صادر کردند.

قانع، با  نیرو‌های این سازمان سالانه ضمن آموزش ورودی استخدام بطور مستمر در دوره‌های مختلف آموزشی نیز شرکت می‌کنند، که این امر موجب افزایش دانش و به روز شدن اطلاعات نیرو‌ها برای مقابله صحیح و سریع با حوادث است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: در بخش برون سازمانی نیز فراگیران با وظایف و ماموریت‌های آتش‌نشانی و چگونگی ارتباط با این سازمان آشنا  و  آموزش مقابله با حوادث به آنان داده می شود.

او، افزود: این سازمان موفق به برگزاری سه هزار و ۶۳۳ ساعت دوره آموزشی برای ۱۷ هزار و ۷۹۴ نفر شد.

قانع با تکید بر وجود ۲۳ ایستگاه آتش نشانی در شیراز با ۶۶۵ نیرو، اضافه کرد: ایستگاه‌های عملیاتی با توجه به پراکندگی و وسعت شهر جانمایی شده و کمک شایانی در تسریع امداد رسانی دارند.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.